W czasach obecnych agencja kreatywna niestety musi udowodnić to, że jej reputacja to nie tylko historyjka, która krąży w sieci i na dokładkę stanowi wabik. Tak nie może być obecnie, bo przedsiębiorca szukający wsparcia w tej kampanii promocyjnej własnego biznesu chce mieć pewność co do tego, że firma, która mu pomaga jest czymś pewnym, a tego można się dowiedzieć po opiniach krążących na portalach społecznościowych.
Spis Treści
Dbanie o reputację
Prawda tkwi w tym, że agencja kreatywna musi obecnie wnikliwie dbać o własną reputację, a to oznacza fachowe pomaganie klientom. Oni zaś potem na profilu danej agencji na portalu społecznościowym piszą pozytywne komentarze, a każdy tego typu komentarz następnie przekłada się na nowe zlecenia, bo przedsiębiorcy zerkają na te komentarze i wybierają daną agencję, bo chcą dobrać odpowiednią strategię biznesową, a nawet najlepszą z możliwych. Inaczej jest wtedy gdy na profilu danej agencji, który istnieje na portalu takim jak Facebook pojawia się wiele komentarzy niemile wyglądających. Pojawia się ich sporo, czyli te cztery lub pięć na każdy tydzień pracy. Tym agencjom rzecz jasna ufa niewielu przedsiębiorców i wskaźnik ich zaufania spada, a jeśli spadnie zbyt nisko, to zlecenia znikną i to prawie do zera. Takie rankingi to rzecz jasna nie jedyny z problemów, bo na dokładkę istnieje też konkurencja na tle której trzeba się należycie prezentować, a to w praktyce oznacza rywalizowanie, jeśli chodzi o ceny usług i te słupki powiązane z wykresami efektywności. Wszystko to jest i zawsze będzie istotne dla tych biznesów.
Rankingi sieciowe
Firma taka jak agencja kreatywna to nie tylko ciekawie wyglądająca strona w sieci. Jednym słowem taka strona w sensie graficznym może nawet wyglądać zaskakująco ładnie i być unowocześnianą co jakiś czas, ale równie istotne są sieciowe rankingi, a takie tworzy się dla agencji tworzących strategie biznesowe. Rankingi te nie zawsze są dziełem jakiegoś autora blogu o finansach, bo trafiają się też i te powiązane z ocenami internautów, a te oceny to maksymalnie pięć lub dziesięć gwiazdek w zależności od konkretnego rankingu. Kluczowe znaczenie ma natomiast to, że na łączne noty składa się wiele opinii, czasami nawet dziesiątki tysięcy. Opcją dodatkową w tych rankingach mogą być opinie zwyczajnych ludzi. Znaczna część takich nie jest rozwleczona, czyli to jakieś proste zdanie lub dwa, ale trafiają się też i te rozciągnięte na kilkanaście zdań. Jakaś część z nas rzecz jasna czyta takowe i to nawet bardzo wnikliwie. Takie podejście wyróżnia ludzi oczytanych, którzy to nie chcą się nabrać na mit o jakiejś bardzo dobrej firmie i wolą sprawdzić dogłębnie nawet kilkanaście agencji zanim postawią na jedną z nich.
Polecanie z ust do ust
Może i ten rodzaj polecania jest obecnie wiekowym, ale nadal działa. Mowa tu o tym, że agencja kreatywna istnieje także dzięki temu, że jeden przedsiębiorca poleci taką drugiemu i to w tej bezpośredniej rozmowie twarzą w twarz lub w rozmowie telefonicznej. Takie polecanie nadal uznaje się za bardziej wartościowe, bo jeśli jeden przedsiębiorca zna tego drugiego osobiście to bardziej jemu ufa. W tym tkwi właśnie ta wiarygodność. Internet i promowanie z nim powiązane także zyskują wiarygodność, ale nie wygląda to aż tak ciekawie, jak w przypadku polecenia bezpośredniego, które nadal ma tę solidniejsza moc od komentarzy zamieszczanych na portali takim jak Facebook. Może i za jakiś czas będzie to wyglądać inaczej, ale na chwilę obecną sytuacja jest taka, a nie inna.
Inne wzmianki o konkurencji
Istnieje więcej niż jedna agencja kreatywna i każda z nich to inna liczba ekspertów i inne sieciowe statystyki. Kluczowe znaczenie ma też i to, że na własnych stronach internetowych każda z nich kreuje siebie jako tę najlepszą. Tego typu przechwałki weryfikuje samo życie, ale najważniejszy jest tu ten aspekt walki o każdego klienta z konkurencją. Wielu przedsiębiorców nie wybiera agencji, która jest faktycznie najlepszą, tylko kierują się opinią jednego ze znajomych, a takowa może być ukierunkowaną. Dlatego przed skorzystaniem z takiej usługi warto zebrać dane z wielu źródeł.