Choć wiele osób głowi się nad tym, co sprzedawać w sklepie internetowym, wybór odpowiedniego asortymentu wcale nie musi być trudny. Prężny rozwój e-commerce sprawił, że hurtownie zaopatrujące sklepy on-line obecne są w każdej branży. Równie sprawnie rozwija się także oprogramowanie, które umożliwi Ci zapełnienie wirtualnych półek już po wykonaniu kilkunastu kliknięć wprost z wygodnego fotela.
Spis Treści
Co sprzedawać w sklepie internetowym?
Kluczową i zarazem jedną z najtrudniejszych decyzji jest wybór tego, co sprzedawać w sklepie internetowym. Jako że e-commerce jest stale rozwijającym się rynkiem, na którym miejsce znajdzie się dla każdego, nie warto zamykać się na przychodzące do głowy pomysły. Jednocześnie wybór asortymentu warunkowany jest przez popyt na poszczególne grupy produktów. Jak wynika z raportu Gemius z 2018 roku, w sieci najczęściej kupujemy:
- odzież, akcesoria i dodatki,
- książki, płyty i filmy,
- bilety do kina i teatru.
Niemałym zainteresowaniem wyróżnia się także elektronika, po którą klienci sięgają najczęściej z uwagi na niższą cenę w porównaniu do sklepu stacjonarnego.
Prócz produktów cieszących się największą popularnością, warto stawiać na aktualne trendy. Wykorzystanie chwilowego piku sprzedażowego na sezonowe produkty takie jak: zdrowa żywność np. zielony jęczmień, gadżety np. fidget spinner bądź towary sezonowe np. akcesoria sylwestrowe lub walentynkowe, pomoże znacząco zwiększyć comiesięczne wpływy.
Jak wybrać dostawcę towaru do e-sklepu?
Niezależnie, czy znalazłeś niszę, w której niemalże nie ma konkurencji, czy zdecydowałeś się na sprzedaż produktów o dużym popycie, Twój sklep internetowy musi wybrać dostawcę. Podczas gdy osoby oferujące autorski asortyment np. handmade poszukują odpowiednich dostawców półproduktów, Ty powinieneś skupić się na importowaniu towarów z zagranicy, kupnie ich wprost od producenta bądź dystrybutora lub skorzystaniu z oferty hurtowni.
Ostatnia z pozycji jest najpopularniejszą, chętnie wybieraną przez sklepy o zróżnicowanej wielkości, możliwością pozyskiwania produktów do e-sklepu.
Sklep internetowy korzystający z hurtowni jest w stanie w prosty i szybki sposób zapewnić swoim klientom szeroki wybór. Wszystko dzięki temu, że hurtownia działa jak ogromny sklep – tyle, że sprzedaje poszczególne modele w większych ilościach niż ma to miejsce w trakcie transakcji detalicznych.
Wybierając hurtownię, która zaopatrzy Twój sklep zwróć uwagę na:
- Szerokość asortymentu – w przypadku niezadowalającej ilości produktów możesz korzystać z usług kilku hurtowni jednocześnie bądź szukać tej, która odpowie na wszystkie potrzeby.
- Ceny oraz wysokość obrotu, która umożliwi uzyskanie dodatkowych rabatów.
- Usługi dodatkowe np. dropshipping.
- Możliwość uzyskania pełnego pliku (np. w formacie CSV) z informacjami o produktach.
Ten będzie kluczowy jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie setek, a nawet tysięcy produktów do swojego sklepu.
Integracja hurtowni ze sklepem internetowym
Wspomniany wcześniej plik stanowi podstawę do zintegrowania hurtowni z wybranym sklepem internetowym. Co oznacza to w praktyce? Oszczędność czasu i pieniędzy niezbędnych na ręczne wprowadzanie każdego towaru z osobna. Podczas gdy niektórzy sprzedawcy będą zmuszeni do spędzenia długich godzin na wklepywaniu kolejnych zdjęć, opisów, parametrów oraz cen, Ty możesz wykazać się sprytem i skorzystać z automatycznego systemu integrowania produktów.
Do skorzystania z udogodnienia konieczny jest wybór oprogramowania, w którym ono występuje. Gotowe rozwiązanie pozwoli Ci przyjrzeć się ofertom z każdej branży, wybrać hurtownie znajdujące się na liście oraz dokonać integracji. Po automatycznym imporcie danych, wszystkie produkty będą już gotowe do sprzedaży, a Ty będziesz mógł skupić się na doskonaleniu sposobu ich prezentacji oraz działaniach marketingowych.
Kinga Tobała Pasjonatka i specjalistka e-commerce z https://sky-shop.pl/, platformy oferującej oprogramowanie sklepu na abonament. |