Content marketing – czym jest i dlaczego warto w niego inwestować?
Marketing w internecie to szeroka gama różnych metod reklamy, która pozwala na szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców. Do dyspozycji mamy między innymi media społecznościowe, e-maile, reklamę graficzną czy w formie filmów.
Obecnie w marketingu on-line bardzo duże znaczenie ma także treść, czyli content. To właśnie na niej bazuje content marketing, który stanowi skuteczną metodę reklamy zarówno dla mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Co warto o nim wiedzieć?
Czym jest content marketing?
Content marketing, czyli tak zwany marketing treści, to strategia reklamowa, która polega na wykorzystaniu przydatnych i wartościowych treści.
Treści te mogą zainteresować potencjalnych klientów, czyli kierowane są do specyficznej grupy odbiorców poszukujących danych informacji. Content marketing jest metodą, która skupiona jest na budowaniu długofalowych relacji z odbiorcą poprzez zaangażowanie obu stron.
W ramach content marketingu stosuje się różne sposoby przekazu treści:
- blogi internetowe, na przykład blogi firmowe
- fora internetowe, także w powiązaniu z marketingiem szeptanym
- media społecznościowe – Facebook, Twitter, YouTube
- serwisy branżowe
Warto też wskazać, że content marketing może odbywać się poza internetem, na przykład jako poradniki, artykuły sponsorowane czy woltery reklamowe i ulotki zawierające pomocne dla klientów informacje.
Dlaczego warto postawić na content marketing?
Aktualnie content marketing jest jedną z najskuteczniejszych metod reklamy on-line. Wynika to z faktu, że w sieci często poszukujemy wartościowych informacji – w ten sposób firmy docierają do potencjalnych klientów.
Także content marketing wspiera działania w zakresie SEO, a dokładnie pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Wartościowe treści prowadzące na daną stronę WWW pozwalają na podwyższenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Zatem marketing treści to skuteczna i przy tym także przystępna cenowo metoda promocji w sieci – dla praktycznie każdej firmy.