Copywriting a SEO copywriting – jakie są różnice?

Copywriting a SEO copywriting – jakie są różnice?

Firma Fotografia i reklama

Znajomość podstaw SEO pomoże ci w pracy nie tylko wtedy, gdy chcesz pisać teksty na zlecenie, ale również kiedy prowadzisz stronę internetową. Zobacz, czym różni się copywriting tradycyjny od SEO copywritingu i sprawdź, jakie znaczenie mają teksty SEO dla widoczności twojej witryny.

Copywriting a SEO copywriting – jakie są różnice?

Jeżeli chcielibyśmy poznać definicję copywritingu, to prędzej czy później trafilibyśmy na najbardziej ogólne sformułowanie – copywritingiem określa się pisanie tekstów przeznaczonych do publikacji. Jak możemy zauważyć, definicja ta nie wyczerpuje nawet w pięciu procentach zagadnienia copywritingu.

Na potrzeby tego artykułu podzielimy copywriting na ten w rozumieniu bardziej tradycyjnym, obejmującym między innymi kampanie reklamowe, slogany i hasła reklamowe czy naming, oraz SEO copywriting dotyczący tekstów na potrzeby stron internetowych i wyszukiwarki Google.

Copywriting

Praca jako copywriter od razu przywodzi na myśl agencje reklamowe oraz przygotowanie wszelkich treści na potrzeby kampanii. Copywriting w bardziej tradycyjnym rozumieniu oznacza przygotowanie treści, w tym także internetowych, na potrzeby między innymi reklam, niezależnie od kanału komunikacji i formy. Obejmuje to na przykład artykuły sponsorowane, slogany i hasła reklamowe, treści do reklam telewizyjnych czy radiowych. Wprowadza się również podział na reklamy BTL oraz ATL, do których copywriter również przygotowuje treść.

Tym, co odróżnia copywriting od SEO copywritingu jest przede wszystkim cel treści. Zachodzi tutaj dość podobne rozróżnienie jak w przypadku copywritera i dziennikarza – w dużym skrócie: ten pierwszy ma przekonywać, drugi zaś rzetelnie informować. Z kolei celem tekstów seo copywritingowych jest z jednej strony realizacja zasad SEO, która niesie ze sobą jeszcze większe korzyści, a z drugiej zachęcenie potencjalnego odbiorcy do odwiedzenia danej strony internetowej.

Search Engine Optimization

Pod tym tajemniczym hasłem kryje się optymalizacja stron internetowych. Search Engine Optimizaton, czyli SEO, jest niczym innym jak dostosowaniem strony internetowej do zasad wyszukiwarki Google, dzięki czemu dana witryna może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wpływ SEO można rozpatrywać wielopłaszczyznowo; między innymi ma bezpośrednie znaczenie dla wysokości osiąganych zysków, przekłada się na skuteczność budowania marki, a także jest odpowiedzialne za widoczność firmy w internecie. Jaki ma jednak związek z copywritingiem?

Tworzenie treści na potrzeby SEO oraz optymalizacji stron internetowych przyjęło się nazywać, dość mało zaskakująco, SEO copywritingiem. Teksty przygotowane zgodnie z zasadami wyszukiwarki pozwalają realizować cele SEO, jakimi są między innymi zwiększenie widoczności strony w sieci oraz osiąganie wysokich pozycji w tak zwanych SERP-ach (ang. Search Engine Result Page), czyli stronach wynikowych. Co jednak oznaczają zasady SEO? Jak tworzyć teksty zgodne z regułami Google’a?

Copywriting a SEO copywriting – jakie są różnice?

 

Treść a optymalizacja stron

Dobrze dostosowana treść jest kluczem do poprawnej optymalizacji strony. Pierwszym krokiem do stworzenia takiej treści jest poznanie zagadnienia słów kluczowych (fraz), które umieszcza się w tekstach na stronach. Należy również ustalić nagłówki H1, H2, H3, rozumieć pojęcie tytułu i opisów meta, czyli tak zwanych metadanych.

Powinniśmy także umieć dostosowywać styl tekstu oraz zasady SEO do formy treści. Innymi prawami rządzą się artykuły na potrzeby zaplecza, innymi zaś opisy produktów do sklepu internetowego. Sprawne poruszanie się pomiędzy tymi formami oraz umiejętności wywodzące się z copywritingu w tradycyjnej formie są w stanie niezwykle ułatwić nam pracę.

profesjonalnycopywriter.pl

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments