Wielokrotnie słyszymy z różnych źródeł, że zasięgi to coś, co najbardziej liczy się dla influencerów na Instagramie. To one przekładają się na ich realne zarobki i to one pokazują, jaka jest faktyczna liczba odbiorców danego twórcy. Dziś nie jest najważniejsze to, ile kto ma obserwujących tylko ruch, który jest w stanie wywołać pod swoim profilem. A to oznacza, że dla firm liczy się zupełnie co innego, niż dla odbiorcy z zewnątrz.
Wielokrotnie słyszymy z różnych źródeł, że zasięgi to coś, co najbardziej liczy się dla influencerów na Instagramie. To one przekładają się na ich realne zarobki i to one pokazują, jaka jest faktyczna liczba odbiorców danego twórcy. Dziś po za tym ile kto ma obserwujących ważny jest też ruch, który jesteśmy w stanie wywołać pod swoim profilem. A to oznacza, że dla firm liczy się zupełnie co innego, niż dla odbiorcy z zewnątrz.
Spis Treści
Statystyki nigdy nie kłamią
To, ilu kto ma obserwujących, nie ma zazwyczaj realnego przełożenia na to, jakie zasięgi dana osoba jest w stanie naprawdę osiągnąć. To bardzo jasno pokazują statystyki profili, po które bardzo chętnie sięgają reklamodawcy, chcąc nawiązać współpracę z influencerami. Nie tylko pokazują nam, ile faktycznie aktywnych kont obserwuje daną osobę, ale pozwalają porównać, ile procentowo obserwujących jest realnie zainteresowanych tym profilem. Dzięki temu reklamodawcy są w stanie określić czy opłaca im się wchodzić we współpracy z danym twórcą i czy pieniądze, które dana osoba chce od nich dostać, przełożą się na wzrost sprzedaży, czyli czy jest ich realnie warta.
Dlaczego zasięgi są takie ważne?
Zasięgi mówią nam, ile osób potencjalnie zobaczy dany post. Pozwala nam to więc oszacować, ile osób zobaczy opłaconą przez nas reklamę i określić mniej więcej, ile zdecyduje się sprawdzić nasze usługi lub oferowane przez nas towary. Im twórca ma bardziej zaangażowana społeczność, tym więcej osób sprawdzi, co dana osoba poleca. Dlaczego to te największe profile na Instagramie mogą liczyć na najwięcej współpracy, a co za tym idzie, zarabiają najwięcej pieniędzy. Mogą one sobie jednocześnie pozwolić sobie na reklamowanie wielu różnych rzeczy, ponieważ zaufanie do nich jest większe niż do przeciętnego twórcy na tej platformie.
Jak podbić sobie zasięgi?
Najlepszym sposobem na zdobycie nowych odbiorców jest zainteresowanie ich czymś, co w dzisiejszych czasach wcale nie jest takie proste. Obecnie najlepiej sprzedają się emocje, a to oznacza, że im bardziej emocjonalny kontent produkujemy, tym więcej osób zobaczy, co tworzymy i być może zostanie z nami na dłużej. Dobrze sprzedaje się dzisiaj też prywatność, ale im mniejszym twórcą jesteśmy, tym mniej osób jest zainteresowany naszym prywatnym życiem. Poza tym Ty też niekoniecznie chcesz chwalić się wszystkim, co robisz poza swoim profilem na Instagramie. Dobrym pomysłem jest też tworzenie wartościowych treści, ale w takim wypadku nabicie zasięgów zajmie nam znacznie więcej czasu.