Druk wizytówek. Jakie cechy powinna mieć dobra wizytówka?

Druk wizytówek. Jakie cechy powinna mieć dobra wizytówka?

Artykuł Miesiąca

Pomimo tego, że obecnie duża część kontaktów biznesowych odbywa się zdalnie, to jednak tradycyjne papierowe wizytówki wciąż cieszą się popularnością.

Projektowanie wizytówek

Fundamentem każdej dobrej wizytówki jest jej projekt graficzny. Aktualnym trendem jest minimalizm, który powoduje wrażenie wyrafinowania, jednocześnie zapewniając przejrzystość.

Projekt dobrej wizytówki wykonany jest według ustalonej hierarchii, która pomaga w wychwyceniu oraz zapamiętaniu niezbędnych informacji.

Zawartość wizytówki

Wizytówka musi nie tylko ładnie się prezentować, ale także zawierać niezbędne informacje. Zaliczyć do nich można: imię i nazwisko osoby, do której należy wizytówka, jej stanowisko/funkcję, nazwę firmy oraz dane kontaktowe (np. numer telefonu, witryna internetowa, adres poczty elektronicznej).

Wizytówka powinna również mieć identyfikację graficzną, która będzie nawiązywać do identyfikacji firmy, której przedstawicielem jest posiadacz wizytówki.

Druk wizytówek

Kiedy mamy już opracowany projekt oraz ustaloną treść wizytówki przychodzi pora na przemyślenie jej wykonania. Przede wszystkim chodzi o rodzaj papieru (czy ma być błyszczący, czy matowy) oraz format. Popularne są wizytówki matowe, które nie odbijają światło i w ten sposób nie sprawiają wrażenia efekciarskich. Druk wizytówek warto zlecić profesjonalnym drukarniom.

Atrybuty atrakcyjnej wizytówki

Podstawowym parametrem wizytówki świadczącym o jej funkcjonalności jest rozmiar. Warto zdecydować się na standardowe wymiary wizytówki, czyli 90×50 mm. Wtedy unikniemy sytuacji, w której nie zmieści się ona w wizytowniku.

Kolejnym priorytetem jest wysoka jakość wykonania oraz estetyka. Czcionka nie może być przesadzona, jeśli chodzi o wielkość oraz krój. Wszystkie elementy znajdujące się na wizytówce powinny mieć wystarczającą wolną przestrzeń wokół siebie, żeby w ten sposób nie doprowadzić do zlewania się ze sobą poszczególnych elementów.

Treść znajdująca się na wizytówce musi być wystarczająca – zawierać wszystkie niezbędne informacje oraz dane. Nie może na niej być zbędnych elementów, które mogłyby odwracać uwagę od istoty.

Ważnym aspektem jest również to, by wizytówka była aktualna w chwili jej wręczania. Dlatego trzeba kontrolować jej zawartość, w szczególności zaś, kiedy dawno do niej nie zaglądaliśmy. Musimy także pamiętać o wizualnej świeżości – niedopuszczalna jest sytuacja, w której damy komuś wizytówkę pozaginaną lub ubrudzoną. Jeżeli nie mamy egzemplarzy wolnych od tych niedoskonałości, to wówczas warto postarać się o dodatkowy druk wizytówek.

Subscribe
Powiadom o
guest
Daj ocenę
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments