Firmowa strona internetowa – jak zaistnieć?

Firmowa strona internetowa – jak zaistnieć?

Fotografia i reklama Inne

Internet stał się naszą codziennością. Korzystamy z niego podczas używania nawigacji samochodowej, szukania miejsca aby zjeść kolację,do rozmów ze znajomymi itd. Wirtualna rzeczywistość na tyle mocno weszła w naszą codzienną rutynę, iż nie wyobrażamy sobie życia bez niej. Wszelkie informacje i opinie czerpiemy coraz częściej przez szerokopasmowe łącze. Z tego też powodu, istnienie w sieci strony firmowej jest dla przedsiębiorcy swoistym „być albo nie być” na rynku.

 

Jaka powinna być dobra strona firmowa?

Brak strony firmowej w sieci dla potencjalnego klienta oznacza, że firma po prostu nie istnieje. Ale czy wystarczy mieć jakąkolwiek witrynę? Źle zaprojektowana i równie źle wykonana strona, jest równie negatywnym obrazem naszego biznesu dla klienta, jak zupełny brak tejże strony.

Dobra firmowa strona internetowa powinna być przede wszystkim prosta w nawigacji i czytelna. Należy unikać przeładowania witryny multimediami w postaci grafik i filmików, które choć robią wrażenie na odbiorcy, w nadmiarze wprowadzają zbyt dużo chaosu utrudniającego dotarcie do istotnych treści, po które trafiła na stronę osoba zainteresowana.

Dobra firmowa strona powinna wykazywać się wysoką użytecznością dla osoby odwiedzającej. Powinna ułatwiać użytkownikowi cel, w jakim dotarł właśnie na tę stronę.

Czemu firma powinna zainwestować w stworzenie dobrej strony?

Posiadanie przez firmę dobrej strony internetowej to same korzyści. Niskim kosztem i małym nakładem pracy uzyskujemy dostęp do wielu niedostępnych bez niej profitów.

Firma posiadająca dobrą stronę internetową staje się przede wszystkim widzialna dla klientów. W czasach przedinternetowych wystarczył szyld z nazwą sklepu by zaistnieć, obecnie takim szyldem jest wirtualna witryna. Zapewnia to tanią i niezwykle skuteczną reklamę. Koszt zareklamowania się w tak skuteczny sposób metodami tradycyjnymi byłby absurdalny. Przez sieć nasza oferta trafi małym kosztem praktycznie w każdy zakątek świata, wynosząc nasze przedsiębiorstwo z rynku lokalnego, w pełen możliwości rynek globalny.

Pewna grupa przedsiębiorców może być sceptyczna w kwestii posiadania dobrej strony internetowej, ze względu na jej duży koszt. To prawda, stworzenie dobrej i funkcjonalnej strony internetowej nie należy do małych inwestycji, tym bardziej dla małego przedsiębiorstwa. Należy jednak spojrzeć na to długofalowo. Koszt konieczny do powstania takiej strony ponoszony jest jednorazowo, a działać i przynosić wielokrotnie większe zyski będzie latami. Dodatkowo, żadne inne medium nie posiada tak niskiego jednostkowego kosztu dotarcia do klienta. Dobrze wykonana i funkcjonalna firmowa strona internetowa, potrafi generować ogromny ruch, który w dalszej perspektywie przekłada się na wielu zainteresowanych ofertą firmy klientów.

Nasz świat coraz bardziej staje się cyfrowy, jeśli czegoś nie znajdziemy w sieci, to po prostu uznajemy,że nie istnieje. Jednak internet jest bezlitosny w swoich ocenach i strona internetowa, która jest źle wykonana nie będzie miała racji bytu. Dobra strona, pomimo początkowych wysokich kosztów, oznacza wyłącznie dalsze korzyści z faktu jej posiadania.

Artykuł powstał przy współpracy z Marketing HQ

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments