Działanie kodów rabatowych
Warto wiedzieć, że kupony rabatowe mają swoje zastosowanie nie tylko w sklepach internetowych, ale także w ofertach niektórych banków, biur podróży, towarzystw ubezpieczeniowych i innych branż, które działają w sieci.
Działanie kodów rabatowych jest banalnie proste. Jeśli chcemy skorzystać z rabatu, w trakcie zakupów przez internet powinniśmy wpisać bądź wkleić treść kodu – zwykle jest to ciąg cyfr oraz znaków. Robimy to w odpowiednim, przeznaczonym do tego polu. Najczęściej miejsce to jest umiejscowione w koszyku zamówienia, pod listą wybranych przez nas produktów do kupienia. Zastosowanie kodu rabatowego zapewnia nam cenę końcową obniżoną zazwyczaj o kilka lub kilkanaście procent.
Typy kodów rabatowych
Istnieje kilka rodzajów dostępnych kodów rabatowych. Są to:
– darmowa dostawa – w tej sytuacji sklep pokrywa koszty przesyłki do adresata
– procentowe – zwykle obejmują one rabaty kilku lub kilkunasto procentowe
– gratisowe – zwykle obejmują one gadżety, niewielkie akcesoria, próbki kosmetyków itp.
– ekskluzywne – mogą to być kupony kwotowe, procentowe, gratisy lub darmowe dostawy
Zalety korzystania z kodów rabatowych
Jakie są zalety korzystania z kuponów rabatowych? Zakupy przez internet pomagają nam oszczędzać czas, a często również pieniądze. Choć różnego rodzaju wyprzedaże i promocje organizowane są co jakiś czas również w sklepach stacjonarnych, to najlepiej sprawdzają się kody rabatowe do wykorzystywania w sklepach internetowych. Zawsze pomagają nam one oszczędzić od kilku do kilkudziesięciu złotych na danym produkcie. Pamiętajmy, że kody rabatowe są darmowe – ich wyszukanie i użycie nic nas nie kosztuje. Pozwalają nam na zakup tanich sprzętów, ubrań oraz wielu innych produktów. Kod rabatowy jest opłacalny również dla danego sklepu, ponieważ w ten sposób może się on skutecznie zareklamować i zachęcić do siebie dużą liczbę klientów.
Skąd wziąć kody rabatowe?
Istnieje wiele możliwości nabycia kuponów rabatowych. Zwracajmy uwagę na to, by zawsze pochodziły one od danego usługodawcy. Najpewniejszym źródłem kodów rabatowych są newslettery sprzedawców. Popularne i coraz pewniejsze są również strony na facebooku, Instagramie bądź Twitterze. Dominują kody wirtualne (choć można również trafić na kartoniki z kodami). Sklepy zachęcają za pomocą kodów rabatowych do zakupów. Można spotkać zarówno kody krótkoterminowe, np. jednodniowe, jak i długoterminowe, np. dla lojalnych, stałych klientów. Warto korzystać z ofert sklepów, które oferują kupony rabatowe, ponieważ jest to korzyść nie tylko dla naszej ulubionej marki, ale także oszczędność dla naszej kieszeni.
Artykuł powstał we współpracy z kuplio.pl |