Awans i sukces zawodowy to marzenie większości z nas. Bywa, że z zazdrością patrzymy na tych, którym z łatwością udaje się skakać po szczeblach drabiny zawodowej w niewiarygodnym tempie. Jak to się dzieje? Jak oni to robią?
Sukces ciężką pracą okupiony
Przede wszystkim, aby osiągać cele i sukcesy zawodowe, należy się nastawić na ciężką pracę. I wcale tu nie chodzi o pracę po godzinach i w weekendy. Raczej, chodzi o zaangażowanie, efektywność działania i wielkie chęci.
Praca na wyższych obrotach
Każde zadanie, które dostajemy do wykonania w ramach pracy można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy, to taki, w którym wykonujemy je jak najszybciej, poprawnie, i o nim zapominamy. Drugi sposób wykonania zadania to o wiele więcej. Wykonując je analizujemy, sprawdzamy, dociekamy i zapamiętujemy jak najwięcej. Rozważamy różne sposoby wykonania zadania i ich efekty. Na pozór zadanie proste i oczywiste, ale jego wykonanie może nas wiele nauczyć – jeśli tylko chcemy i jesteśmy zainteresowani. I to może zbliżyć nas do osiągnięcia sukcesu zawodowego.
Kontakty zawodowe i relacje w pracy
Zacznijmy od relacji. W środowisku pracy, z jednymi dogadujemy się lepiej niż z innymi współpracownikami. Podobnie, z pewną grupą osób lepiej nam się pracuje, niż z drugą grupą. Osoby, które wnoszą do pracy dobrą atmosferę i dobrze się z nimi pracuje, są na najlepszej drodze do odniesienia sukcesu i zawodowego rozwoju. Takie osoby łatwiej nawiązują kontakty zawodowe i dzięki temu mają większe szanse na zmianę stanowiska lub pracy. Jak wnieść dobrą atmosferę w pracy?
Narzekanie to zło
Polacy znani są za granicą między innymi z tego, że całkiem sporo narzekają. W środowisku pracy narzekamy na szefa, na zadania, na pensję, na współpracowników. I to jest pierwszy krok do braku sukcesu. Nikt nie lubi słuchać narzekania. Przebywając w otoczeniu narzekających osób, nastrój, zapał do pracy spada i ogólnie pogarsza się atmosfera. W drugiej strony, gdy w środowisku pracy pojawi się ta jedna osoba, która nie narzeka, jest pogodna i optymistycznie nastawiona do życia – każdy chce z nią pracować. Każdy chce zamienić z nią chociaż słowo. I takie osoby mają większe szanse na osiąganie celu w pracy.
Samodzielność w pracy
Samodzielność, to kolejna cecha osób, które łatwo osiągają cele zawodowe. Samodzielność wymaga więcej pracy, bo z trudnościami i pytaniami takie osoby najpierw radzą sobie same. Z osobami samodzielnymi lepiej się pracuje w zespole dlatego, że nie zajmują one swoimi pytaniami innych osób dookoła. Dzięki temu, każdy może skupić się na wykonaniu własnego zadania, praca idzie szybciej i sprawniej – a przecież o to właśnie chodzi. Samodzielność wymaga kreatywności i umiejętności poszukiwania informacji. Na szczęście, mamy internet, który swoimi zasobami rozwiąże praktycznie każdy problem.
Nie ma jednej recepty na to, jak osiągać cele zawodowe. Każdy ma na to własny sposób, ale zawsze osiąganie celu wiąże się z ciężką pracą i zaangażowaniem. A żeby to było możliwe, trzeba najpierw swoją pracę po prostu lubić.
Artykuł powstał we współpracy z Leadership Center |