Zdobycie oraz otrzymanie klienta to coś, co z roku na rok jest dla firm coraz trudniejsze. Konkurencja na wielu rynkach jest po prostu ogromna, a ilość dostępnych rozwiązań sprawia, że zachęcenie konsumenta do swoich usług lub też produktów, to niełatwe zadanie. Właśnie dlatego wszystkie firmy prześcigają się we wszelkich strategiach marketingowych. Jednym z popularniejszych rozwiązań są ostatnimi czasy programy lojalnościowe. Wiąże się one z korzyściami zarówno dla przedsiębiorstw, jak i samych klientów. Co warto wiedzieć na ten temat?
Dlaczego firmy decydują się na programy lojalnościowe?
Program lojalnościowe to rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest uzyskanie szybkiego oraz realnego wzrostu z danej inwestycji. Pozwala ono zoptymalizować koszty danego przedsiębiorstwa, a także przytrzymać klientów przy swoich produktach. Oczywiście tylko i wyłącznie wtedy, jeśli programy lojalnościowe realizowane są wedle określonych zasad. Jakich?
- Określenie celu, który ma zostać osiągnięty;
- Ustalanie, jakie osoby, są grupą docelową;
- Zdecydowanie, jak wielki budżet może zostać przeznaczony na konstrukcję samego programu.
System lojalnościowy – jakie korzyści z niego wynikają?
Jedną z największych zalet, jaką charakteryzuje się program motywacyjne, jest oczywiście znaczące zwiększenie sprzedaży, a także udziałów rynkowych. Na tym nie koniec, rozwiązania tego typu sprawiają, że możliwe jest utrzymanie motywacji klientów do zakupów, a także poważne wypromowania produktów danej firmy. Opisywane działanie marketingowe może zostać określone jako program b2b, gdyż według statystyk w aż 91 procentach kierowany jest właśnie do tego rynku. Nie możemy nie wspomnieć o tym, że bardzo ważne jest to, aby nie nagradzać tylko i wyłącznie osób, które osiągają najwyższe wyniki. Warto niekiedy skupić się także na tych słabszych, dzięki czemu możliwe będzie znaczące zwiększenie obrotów. Najlepsze systemy lojalnościowe to te, które sprawiają, że klienci czują się komfortowo, a co za tym idzie, chcą możliwie najbardziej się zaangażować.
Jakie są najpopularniejsze nagrody dostępne w programach lojalnościowych?
Nagrody, jakie oferowane są przez programy lojalnościowy dla firm to w 80 procentach nagrody rzeczowe. Na dalszych pozycjach znajdują się przedpłacone karty premiowe, a także wszelkiego rodzaju rabaty oraz zniżki. Warto zaznaczyć, że to karty prepaid ostatnimi czasu cieszą się bardzo dużą popularnością. Są niezwykle funkcjonalne i zapewniają wielką swobodę użytkowania, która w obecnych czasach jest bardzo ważna. Uczestnik chce mieć możliwość wybrania nagrody, dzięki której poczuje się doceniony. W przeciwnym razie sam system lojalnościowy nie ma żadnego sensu.
Czy program lojalnościowy powinien być tworzony wraz ze wsparciem firm zewnętrznych?
Statystyki jasno mówią, że nawet co druga firma, która zajmuje się organizacją programów lojalnościowych, korzysta z zewnętrznych firm w ramach pomocy. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że profesjonalna obsługa oraz doradztwo to coś, dzięki czemu możliwe jest zmaksymalizowanie zysków z danej akcji marketingowej. Nie bez znaczenia jest także wygoda, która dla wielu jest kluczowa.