Branding jest jedną z najważniejszych w dzisiejszych czasach technik marketingowych, z których korzystają zarówno małe, lokalne firmy, jak i globalne przedsiębiorstwa. Polega ona na kreowaniu i utrwalaniu w świadomości odbiorców pozytywnego wizerunku marki. Jego głównym celem jest zapewnienie marce większej rozpoznawalności w branży, a także systematyczne zwiększanie jej zysków. Z uwagi na fakt, że branding jest skomplikowanym, złożonym i długofalowym procesem, warto powierzyć go profesjonalistom.
Spis Treści
Co warto wiedzieć o brandingu?
Termin branding pochodzi od angielskiego słowa „brand”, które oznacza po prostu markę. Pod pojęciem tym kryje się znana i ceniona od wielu lat technika marketingowa, która polega na kształtowaniu wizerunku marki oraz jego systematycznemu utrwalaniu w świadomości jej grupy docelowej. Wszystko po to, aby wzbudzić w klientach wyłącznie pozytywne skojarzenia i uczucia wobec marki i tym samym wyróżnić ją na tle konkurencyjnych podmiotów. Podstawą brandingu jest spójność wszystkich prowadzonych działań oraz ich ukierunkowanie na konkretną, zdefiniowaną grupę docelową.
Budowanie świadomości marki – wskazówki
Metody budowania świadomości marki możemy podzielić na dwie grupy – wizualne i marketingowe. W tej pierwszej znajduje się wszystko, co tworzy widoczny wizerunek marki, a więc jej logo, kolorystyka, design strony internetowej i wygląd opakowań produktów, stroje pracowników, wystrój firmowych wnętrz i wiele innych. W drugiej grupie znajdują się natomiast podejmowane przez markę działania marketingowe, a więc komunikacja z klientami, akcje promocyjne, reklamy w internecie i mediach tradycyjnych i wiele innych. Wszystko to razem pozwala zwiększyć rozpoznawalność marki i jej udział w rynku, a co za tym idzie, także umożliwia stosowanie wyższych cen i przez to osiąganie większych zysków.
Jak przeprowadzić skuteczny branding? Czy można zrobić to na własną rękę?
Branding jest złożonym i długofalowym procesem, który właściwie nigdy się nie kończy. W związku z tym wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy możliwe jest jego przeprowadzenie na własną rękę. Odpowiedź na to pytanie nie jest niestety jednoznaczna. Owszem, branding można przeprowadzić samodzielnie, bez wsparcia profesjonalistów, jednak pytanie, czy pozwoli nam to osiągnąć oczekiwane rezultaty? Świadome tego firmy i istotnego znaczenia brandingu decydują się powierzyć jego realizację wyspecjalizowanemu podmiotowi, jakim jest agencja brandingowa.
Czym zajmują się agencje brandingowe?
Agencja brandingowa to firma, która specjalizuje się w brandingu. Posiada specjalistyczną wiedzę, doświadczenie oraz dogłębną znajomość współczesnego rynku, co pozwala jej zaoferować usługi związane z budowaniem świadomości marki na najwyższym poziomie. Korzystające z jej usług firmy mogą liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie ich działalności – zarówno na samym początku, kiedy marka dopiero powstaje w umyśle swojego twórcy, jak i w sytuacji, kiedy już istnieje i chce poprawić swoją działalność oraz konkurencyjność. Agencja brandingowa tworzy oryginalny język wizualnej komunikacji, dzięki któremu marka będzie mogła skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji oraz zwiększyć swoją rozpoznawalność w branży.