Reklama zewnętrzna w ostatnim czasie stała się powszechna. Są to bilbordy, murale, neony i zwykłe tablice. Czasem ich przeładowanie sprawia, że przechodnie nie zwracają już uwagi na kolorowe akcenty, obok których przechodzą czy przejeżdżają. A przecież w reklamie chodzi o to, żeby była zawsze zauważona. Jak zaprojektować i stworzyć tablicę reklamową, by przyciągała wzrok przechodniów?
Spis Treści
Przemyślany projekt
Cała tablica reklamowa powinna być dobrze zaprojektowana. Oznacza to, że musi mieć odpowiednią wielkość, a treści – tak rozmieszczone, żeby były czytelne z kilkunastu metrów. Zbyt duże litery nie zawsze wygodnie się czyta. Małe też nie, bo wtedy odbiorca musiałby podejść do tablicy na odległość kilkudziesięciu centymetrów, a przecież nie o to chodzi. Rozmiar tablicy zależy również od miejsca, gdzie będzie umieszczona. Regułą są takie wymiary, które można objąć jednym spojrzeniem bez poruszania szyją.
Dobre firmy tworzące treści reklamowe, takie jak PATRZ, zazwyczaj stosują się do zasad dotyczących doboru i układu treści na tablicach reklamowych. Co musi się tam znaleźć? Sama treść powinna być tak skondensowana, a jednocześnie informatywna, żeby przechodzień po jednym spojrzeniu wiedział, czego ona dotyczy. Projekty proste i minimalistyczne mają szansę być od razu zauważone na tle wszędobylskiej pstrokacizny. Jednak na takiej tablicy oprócz podstawowych informacji warto umieścić logo firmy oraz fragment atrakcyjnej grafiki nawiązującej do działań reklamowanej firmy. Pięknym przykładem mogą być tutaj tablice reklamujące salony piękności. Prawie za każdym razem przy niezbędnych informacjach jest umieszczony atrakcyjny kontur kobiecej twarzy.
Gdzie znajdują zastosowanie tablice reklamowe?
Tablice reklamowe stosowane są prawie przez wszystkie firmy usługowe czy handlowe. Zamieszcza się je w pobliżu ich siedzib oraz przed wejściem. Dzięki temu osoba szukająca konkretnej firmy wie, że jest już w niedalekiej odległości od miejsca, gdzie ma siedzibę.
Rolą tablic reklamowych jest działanie na podświadomość. Nawet jeżeli w danej chwili patrzącemu na jej treść przedstawione informacje nie są potrzebne, to po jakimś czasie może być inaczej. Przykładem jest sytuacja, gdy codziennie podczas drogi do pracy mija się pracownię krawiecką i patrzy się na jej tablicę z grafiką przedstawiającą atrakcyjną kreację. Na razie nie ma potrzeby szyć czegokolwiek, ale po jakimś czasie zachodzi taka konieczność i pamięć automatycznie przywołuje wszystko, co jest związane z krawiectwem usługowym. Wtedy przypomina się właśnie ta codziennie mijana reklama.