Wbrew pozorom, aby stworzyć dobre logo, nie wystarczy poświęcić mu kilku minut. Konieczne jest odpowiednie, szczegółowe przemyślenie tematu, dobranie kolorów, wybranie czcionki, a także stworzenie znaku, który będzie odzwierciedlał to, czym zajmuje się marka. Logo pełni istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy, dlatego musimy przemyśleć wszystko możliwie jak najdokładniej, tak aby finalny projekt był spójny i przejrzysty. Niecierpliwi mogą zniechęcić się do jego stworzenia, jednak nie warto poddawać się tak szybko. Efekty zaprocentują w przyszłości. Można również powierzyć zadanie stworzenia loga specjalistom. Pomóc w tym może Craft-studio.
Spis Treści
Jak stworzyć logo?
Istnieje pięć, niepisanych zasad, którymi warto kierować się w trakcie tworzenia logo. Są istotne, ponieważ w ich pomocą można stworzyć efektywną i zapadającą w pamięci grafikę. Dodatkowo warto poczytać o trendach jakie będą w 2021 roku, żeby jeszcze lepiej przygotować się do tematu.
Po pierwsze – im prościej, tym lepiej
Pamiętaj, że logo wcale nie musi odznaczać się przepychem. Im jest ona prostsza, tym bardziej zapada w pamięci potencjalnych klientów i milej się kojarzy. Wystarczy popatrzeć chociażby na grafiki znanych marek, takich jak Facebook, Nike, Apple i tym podobne. Są proste i… odniosły sukces. Na prostsze logo zdecydował się również Instagram, którego wcześniejsze miało sporo elementów.
Warto również pamiętać, aby logo było uniwersalne. W przyszłości można je wykorzystać do wyprodukowania różnego rodzaju materiałów reklamowych, na których można je umieścić. Powinno więc odznaczać się właśnie wspomnianą uniwersalnością. Dzięki temu, istnieje możliwość umieszczenia go na gadżetach. Warto zapisywać projekt końcowy w formacie wektorowym i jednocześnie rastrowym. W ten sposób wykorzystamy go do reklamy tradycyjnej i cyfrowej, na przykład do umieszczenia go w mediach społecznościowych. Zalecane jest też stworzenie wersji achromatycznej oraz czarno-białej, która świetnie nadaje się między innymi do grawerowania logo chociażby na pudełkach.
Po drugie – porażaj profesjonalizmem, nie kolorami
Chyba nie ma logo, które odniosłoby sukces dzięki neonowym kolorom, niemal rażącym po oczach. Należy ich unikać. Lepiej postawić na barwy stonowane, takie, które nie będą zbyt „kolorowe”, niż te niemal zwalające z nóg. Warto rozważnie je także łączyć. Nie trudno je wybrać, ale odpowiednie ich połączenie to już niemalże sztuka. Można więc zapytać znajomych i speców od tego typu kwestii o to, czy akurat takie kolory do siebie pasują. Szczególnie, że logo posiadają różne materiały reklamowe, takie jak chociażby torby papierowe, a te trafiają do klientów. Neonowe barwy mogą więc ich jedynie odstraszyć.
Po trzecie – wybierz przejrzystą czcionkę
Wbrew pozorom, czcionka również pełni istotną rolę, jeśli tworzymy projekty graficzne. Na samym początku musimy pamiętać, że nie może być zbyt mała ani też „wydziwiana”. Powinna być przejrzysta, wówczas mamy pewność, że odbiorca odpowiednio przeczyta nazwę i ją zapamięta. Nie będzie się więc trudzić w odkodowaniu tego, co jest napisane w logo.
Po czwarte – pomyśl o projekcie, nie daj się ponieść chwili!
Kategorycznie nie twórz logo pod wpływem chwili. Zaparz sobie herbaty, usiądź wygodnie i pomyśl. Rozważ to, z czym ma się kojarzyć twoja marka, co chcemy przekazać odbiorcom za pomocą grafiki. Jeśli odpowiesz sobie na te pytania i dobrze je przemyślisz, możesz zacząć się brać do pracy.
Po piąte – zainspiruj się tym, co już powstało
Spróbuj się zainspirować. Nie musisz kopiować innych grafik, a wręcz nie możesz. Sprawdź więc, jakie logo posiadają znane marki albo też firmy, które działają w twojej branży. Zwrócić uwagę na to, co się powtarza. Jakie elementy są istotne? Co najlepiej się sprawdza? Pamiętaj, inspiruj się, ale nie kopiuj. Stwórz coś swojego, unikatowego!
Z czego powinno składać się logo?
Chcąc zaprojektować własne logo, musimy pamiętać o tym, aby zawrzeć w nim zarówno prosty sygnet oraz logotyp. Nie jest to oczywiście konieczne, ale taki projekt graficzny będzie najbardziej efektywny i najlepiej zapadnie w pamięci potencjalnych odbiorców. Jeśli połączymy te dwie rzeczy, sprawimy, że przyszły klient zapamięta nie tylko interesującą i ładną grafikę, ale również i nazwę firmy właśnie. Dzięki temu łatwiej trafi do nas w późniejszym czasie i będzie w stanie odnaleźć naszą w Internecie.
Logotyp to nic innego, jak graficzna nazwa firmy. Powinien być widoczny, szczególnie, jeśli logo będzie zamieszczane na wizytówkach albo w reklamach. Stworzenie projektu z sygnetem i logotypem można powierzyć też specjalistom, grafikom, którzy pomogą w uzyskaniu możliwie jak najlepszego efektu. Wspólnymi siłami można zaprojektować proste, oryginalne i ponadczasowe logo. Jego przejrzystość sprawi, że odbiorcy chętniej zainteresują się marką, jaką ono reprezentuje, a także – być może – szybciej skorzystają z oferty, którą przygotowała właśnie wspomniana firma.