Galerie handlowe już dawno przestały spełniać wyłącznie funkcję miejsca, gdzie można zrobić zakupy. W szczególności nowe obiekty tego typu to miejsca spotkań, rozrywki, a nawet kultury. Z tego względu są doskonałą przestrzenią do organizacji wydarzeń typu wystawy, wszelkiego rodzaju warsztaty czy pokazy. Nie bez znaczenia jest łatwy dostęp do energii elektrycznej, zaplecza oraz niezależność od pogody.
Spis Treści
Jakie rodzaje pokazów warto organizować?
Możliwości jest wiele, a ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia. Wybór eventu, najlepiej dopasować do takich okoliczności jak święta czy „specjalne” dni w roku, np.:
- strojenie prezentów pod choinkę,
- tworzenie ozdób Wielkanocnych,
- dzień książki z czytaniem dla najmłodszych,
- dzień na powitanie danej pory roku (np. początek jesieni).
Jednak to tylko początek opcji. Kolejne to pokazy niezależne od dat czy świąt: eventy sportowe, spektakle dla najmłodszych, warsztaty naukowe dla dzieci, pokaz baniek mydlanych. Jeśli budżet na daną okoliczność jest wystarczający, warto podjąć współpracę z gwiazdami mody, muzyki czy sportu. To znacznie podniesie zainteresowanie wydarzeniem.
Cechy dobrego eventu
Niezależnie od tematyki imprezy, aby przyniosła ona zamierzony efekt, powinna cechować się uniwersalnymi właściwościami. Pierwszym krokiem jest odpowiedni marketing eventu. Nawet największe gwiazdy, świetny plan i dekoracje nie przyciągną uwagi, jeśli informacja o wydarzeniu nie trafi wcześniej do szerokiego grona odbiorców. Do tego zadania można wykorzystać plakaty w mieście, media, maskotkę z ulotkami na kilka dni przed pokazem, a także media społecznościowe. Drugi element to przemyślany plan. Brak planu to chaos. Warto na plakatach umieścić główne punkty spotkania wraz z godziną. Otwarcie, występ gwiazdy, czas trwania danych części. Zaangażowanie widzów to klucz do sukcesu. Wszelkie konkursy, darmowe pamiątki, zaproszenie widza na scenę to powoduje, że cała widownia tworzy event, a to najlepsze co może przydarzyć się organizatorom.
Organizacja własnymi siłami versus pomoc firmy zewnętrznej
Planując wydarzenie, może zastanawiać Cię czy zająć się całą organizacją na własną rękę, czy skorzystać z usług firmy eventowej, np. Atrybut Event&Art. Cóż, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś podjął się tego wyzwania, jednak musisz pamiętać o ogromie pracy, czynności i wysiłku, jaki trzeba w to włożyć. Wybór rzetelnej firmy, która może pochwalić się odpowiednim portfolio, to gwarancja sukcesu i pewność, że pokaz okaże się angażującym i wartościowym wydarzeniem.
sprawdź również fotografia eventowa w Krakowie