Czy warto zdecydować się na pozycjonowanie? Okazuje się, że może przynieść to sporo korzyści dla prowadzonego biznesu. Jakie zatem są najważniejsze zalety pozycjonowania stron internetowych i czy warto zlecić je profesjonalnej agencji SEO?
Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie? Czy pomoże nam pozyskać nowych klientów?
Wzrost widoczności strony w wynikach organicznych i wzrost liczby odwiedzin
Skuteczna optymalizacja czy link building przekładają się na uzyskanie wysokich pozycji nie tylko określonych haseł, ale i fraz długiego ogona. Są to często zapytania nietypowe czy szczegółowe. Dzięki temu serwis jest obecny w przypadku wielu zapytań, które oczywiście generują ruch na stronie.
Pozycjonowanie stron internetowych przekłada się ponadto oczywiście przede wszystkim na wzrost liczby odwiedzin na stronie www. W ten sposób można dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów. Pozycjonować można nawet kilkaset fraz, o ile tylko jest taka potrzeba. Większa liczba użytkowników przekłada się oczywiście na wzrost liczby sprzedanego towaru. Dodatkowo dobra agencja SEO jest w stanie sprawić, że dotarcie do potencjalnych klientów będzie możliwe nie tylko za pośrednictwem wyszukiwarki. W tym celu umieszcza się informacje o danej firmie w różnego rodzaju serwisach zewnętrznych.
Dotarcie do potencjalnych klientów – wzrost konkurencyjności
Klienci mają różną świadomość na temat różnych produktów i usług. Dlatego tak duże znaczenie ma wybór odpowiednich słów kluczowych na samym początku procesu pozycjonowania. Warto stawiać na frazy urozmaicone, a więc takie, które wpisują w wyszukiwarkę konsumenci świadom. Nie można jednak zapominać o hasłach, które stosują użytkownicy posiadający mniejszą wiedzę. Wówczas grupa odbiorców jest naprawdę szeroka.
Wysokie pozycje w wyszukiwarce przekładają się na wzrost ruchu na stronie, a przy tym pozwalają wyprzedzić konkurentów działających w tej samej branży. Im więcej jest słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, tym większe jest zaufanie do danego serwisu internetowego. To pierwszy krok na drodze do budowy własnej marki.