Czym jest marketing automation? Mówiąc najprościej – jest to odpowiedni zestaw wyspecjalizowanych narzędzi a także procesów, dzięki którym jesteśmy w stanie odpowiednio zidentyfikować i zindywidualizować naszą komunikację z potencjalnym klientem. Możliwość tą zyskujemy dzięki zebraniu i przetworzeniu informacji pozyskiwanych od naszych klientów – na przykład pochodzących z formularzy, które sami wypełnili czy też dzięki odpowiednim narzędziom pozwalającym na obserwację ich działań w sieci.
Spis Treści
Kto może skorzystać z marketing automation?
Ta forma marketingu jest dostępna dla niemal każdej wielkości firm. Zarówno osoby prowadzące małe firmy jak i te, które prowadzą duże znajdą rozwiązania odpowiednio dopasowane do swoich potrzeb oraz możliwości.
Jakie narzędzia można wykorzystać podczas automatyzacji marketingu?
Wybór odpowiednich rozwiązań dopasowanych do naszych firm będzie uzależniony od naszych potrzeb. Dobre narzędzia marketing automation będą zawierały przynajmniej część z niżej wymienionych funkcji.
Lead scoring
Lead scoring powstaje w momencie rozpoczęcia interakcji potencjalnego klienta z treściami udostępnionymi mu przez naszą firmę. Jego podstawowymi składnikami są: engagement oraz profile. Każde działanie potencjalnego klienta poddawane jest odpowiedniej ocenie a następnie przyporządkowana jest jej odpowiednia liczba. Kluczowym elementem jest ustalenie kryteriów tej oceny.
Profil klienta
Niezwykle przydatną możliwością – cenioną przez sprzedawców – jest opcja pozwalająca na generowanie raportów dotyczących potencjalnych klientów. Raport ten zawiera wszystkie niezbędne dane, zebrane w jednym miejscu. Możliwość dostępu do tych informacji będzie ogromnie ceniona przez wszystkich sprzedawców.
Planowanie interakcji
To rozwiązanie oparte na dostarczaniu potencjalnemu klientowi odpowiednio dobranych treści – dostosowanych do jego aktualnego stanu – tak aby ich skuteczność była na najwyższym poziomie. Każde kolejne interakcje będą miały wpływ na dalszy przebieg procesu.
Analiza zwrotu z inwestycji
Dobrze dobrane rozwiązanie pozwoli nam na bieżąco śledzić koszty oraz zwrot z zainwestowanych pieniędzy.
Odpowiednie przyporządkowanie klientów
Przydatną funkcją może okazać się możliwość zautomatyzowanego lub manualnego kreowania grup złożonych z podobnych do siebie klientów na podstawie informacji o nich zebranych.
Dynamiczne pozyskiwanie informacji
Funkcja tworzenia dynamicznie zmieniających się formularzy nastawionych na pozyskiwanie tylko i wyłącznie informacji, których potencjalny klient dotychczas jeszcze nam nie przekazał.
Dynamiczne treści
Funkcja pozwalająca na prezentowanie tylko tych treści, które będą odpowiednie dla danego klienta. Dopasowanie treści do profilu danej osoby zwiększa skuteczność działań marketingowych.
Zarządzanie treścią
To narzędzie pozwala tworzyć, edytować a także publikować treści na podstawie ich kryteriów. Pozwala to usprawnić szybkość z jaką akceptowane są treści – przydatne w przypadku gdy niezbędna jest akceptacja z czyjejś strony – zanim teść zostanie dodana. Rozbudowane narzędzia pozwalają także na ocenę przygotowanego contentu w oparciu o jego wartość dla SEO.
Tworzenie stron landing page
Funkcja, która za pomocą prostego kreatora pozwala na tworzenie prostych stron typu landing page. Przeznaczenie tej strony może być dostosowane do konkretnego zadania jakie ma trzeba wykonać.
Zarządzanie bazą subskrypcji
Odpowiednio dobrane narzędzie służące do zautomatyzowanego podejmowania decyzji na podstawie nowych – często zmiennych – informacji, jak na przykład wypisanie się z newslettera
Przydzielanie i ograniczanie dostępu
W przypadku kiedy dostęp do narzędzi ma kilkadziesiąt lub kilkaset osób możliwość łatwego im przydzielania go a także modyfikowania może być okazać się niezwykle pomocna – w szczególności w wyniku zmian odnoszących się do bezpieczeństwa przetrzymywanych danych.
Dopasowanie odpowiednich rozwiązań
Jak widać możliwości marketing automation są ogromne. Aby je maksymalnie wykorzystać warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby a także możliwości, tak aby osiągnąć maksymalne korzyści. Ciekawa propozycja, z którą warto się zapoznać znajduje się w linku: http://growinternational.eu/pl/