Można śmiało powiedzieć, że system CRM powinna posiadać zarówno mała, średnia, jak i duża firma. Coraz więcej przedsiębiorstw, dostrzega wiele korzyści, które przejawiają się w zorganizowanym przy pomocy narzędzi sposobie zarządzania relacjami z klientami. Na polskim rynku, dostępność systemów CRM jest całkiem szeroka, dlatego wybór odpowiedniego oprogramowania, szczególnie na samym starcie działalności może być niezwykle trudny. Systemy CRM nie tylko pomogą analizować bazę klientów, ale także pozwalają realizować strategie sprzedażowe i marketingowe. Przy wyborze, należy więc uwzględnić wiele aspektów, które w przyszłości, mogą okazać się przydatne dla naszej firmy. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego systemu CRM?
Co musisz uwzględnić, wybierając CRM do firmy?
Wspomnieliśmy już, że wybór CRM nie należy do najprostszych. Warto więc podejść do tego, uwzględniając kilka ważnych kwestii. Po pierwsze nie kieruj się emocjami, nie zawsze pierwszy CRM, w który zainwestujesz, będzie tym który sprawdzi się najlepiej w Twojej firmie. Wszystko zależy od branży, w której prowadzisz swoją działalność. Na przykład systemy CRM stosowane w biurach nieruchomości ułatwiają zarządzanie ofertami, klientami, a także zespołem i finansami firmy. Umożliwiają także eksport ogłoszeń na portale. Jednym z najchętniej wybieranych rozwiązań przez pośredników jest program dla biur nieruchomości ASARI CRM.
Myślisz o wyborze CRM dla swojej firmy? Żeby lepiej zrozumieć, czym kierować się przy wyborze CRM zwróć uwagę na następujące kwestie:
- Zarządzanie bazą danych – pamiętaj, że CRM będzie Twoim podstawowym narzędziem pracy. To właśnie on wspomoże zarządzanie przedsiębiorstwem i wszystkimi procesami, które zachodzą w organizacji. Zwróć uwagę, czy system CRM będzie odpowiednio przygotowany do przekazywaniem danych pomiędzy różnymi obszarami firmy, a wszystkie działy będą miały możliwość pracy na jednej bazie danych.
- Niezbędne funkcjonalności – okazuje się, że w systemie CRM same dane nie będą wystarczające. Musisz bowiem móc skutecznie nimi zarządzać. Występuje więc ciągła potrzeba kontroli, a także ich analizy. Oprogramowanie CRM musi dawać możliwość integracji z innymi modułami, które wspierają działania Twojej firmy. Dzięki temu osiągniesz zamierzone cele marketingowe i sprzedażowe. Sprawdź także pozostałe funkcjonalności, jakie oferuje dany system CRM. Pamiętaj, że narzędzia do zarządzania informacjami to absolutna podstawa, która jednocześnie da możliwość zminimalizowania kosztów, a także uchroni Cię przed zmianą systemu w przyszłości.
- Aktualizacje CRM – oprogramowanie CRM musi się cały czas rozwijać i podążać za zmianami otoczenia biznesowego. Wybierz dostawcę systemu, który będzie spełniał to wymaganie. Dzięki temu będziesz się łatwo dostosowywać do zmian rynkowych, które zachodzą dynamicznie i są czymś naturalnym. Nie możesz więc pozwolić sobie na to, by pozostać w tyle za konkurencją. Jeśli program nie aktualizuje się regularnie i automatycznie, to lepiej zdecyduj się na inny.
- Integracja z innymi używanymi w firmie aplikacjami – chodzi tu nie tylko o integracje z pocztą i kalendarzem, ale także innym oprogramowaniem, które wykorzystujesz w swojej firmie. Pamiętaj, by system współpracował z portalami ofertowymi, aplikacją do monitorowania telefonu, a także ze stroną WWW. Wykorzystaj je, by obsługiwać w systemie CRM swoje firmowe Call Center. A może potrzebujesz wysłać mailowe ankiety do klientów, by zbadać ich satysfakcję – to wszystko da Ci system CRM.
- Możliwość rozbudowania oprogramowania CRM – niektóre z systemów dla firm, umożliwiają ich rozbudowę o własne aplikacje. Te zaprojektowane na zamówienie będą w Twojej firmie niezbędne. Dobry system CRM musi w całości spełnić Twoje oczekiwania i dostarczyć narzędzi, byś mógł skutecznie prowadzić swoją firmę. Takie rozwiązanie pozwoli dobrać instrumenty do wymagań rynku i jak najskuteczniej prowadzić sprzedaż.
- Łatwość obsługi – CRM, który będzie zbyt skomplikowany, nie pomoże Ci w pracy, a jedynie dostarczy problemów Tobie i pracownikom. Zadbaj więc o to, by był on możliwie łatwy do przyswojenia, a dostawca oferował niezbędne szkolenia z jego obsługi i instrukcje.