Wszelkie usługi reklamowe, jak poligrafia różnego rodzaju, jak i wykonanie wielu działań promocyjnych, planowania kampanii reklamowych i innych są wykonywane przez profesjonalne agencje reklamowe. Wiele firm nie posiada własnej załogi w zakresie marketingu, co nie znaczy że nie prowadzi swoich działań reklamowych, nie planuje i realizuje kampanii, czy nie wystawia się na targach, wystawach i ekspozycjach.
Spis Treści
Jak trwa przygotowanie kampanii czyli media plan
Przygotowanie kampanii reklamowej wymaga sporo zachodu, wbrew pozorom media plan oraz monitoring zlecenia reklamy to trudna praca, nie mówiąc o technicznym przygotowaniu i akceptacji reklamy zgodnie z wytycznymi klienta i firmy emitującej reklamę, przykładowo radia, czy telewizji. Biorąc pod uwagę wkład pracy jaka jest niezbędna do zrealizowania zlecenia koszty pośrednictwa i obsługi reklamowej nie są zbyt wygórowane. Firmy intensywnie działające z reklamą posiadają na etacie własnych grafików i marketingowców lub posiadają stałe umowy partnerskie o współpracy w zakresie marketingu, co znacznie obniża koszty w zakresie reklamy, promocji i budowy wizerunku marki, firmy, produktu.
Różne kanały nowoczesnej formy reklamy
Internet to potężne pole do popisu dla agencji marketingu w nowoczesnym wydaniu. Przez ostatnie lata marketing bardzo mocno się rozwinął, dzięki czemu różnorodność w zakresie usługi reklamowe jest niezliczona. Linki sponsorowane, pozycjonowanie serwisów www oraz liczne możliwości wyświetleń reklam w poczytnych portalach informacyjnych, blogach tematycznych, czy stronach www branżowych to zaledwie podstawowe działania e-marketingu. Poza tym stosowane są również artykuły sponsorowane, opinie na forach internetowych, mailing oraz mnóstwo innych kampanii reklamowych. Możliwość wyboru grupy docelowej odbiorców reklamy na podstawie metod selekcji według kryteriów behawioralnych IP komputera z którego klient potencjalny korzysta to jedno z możliwości ograniczeń wyświetleń reklamy. Usługi reklamowe wychodzą poza standardowe usługi wydruku ulotki, czy reklamy w radiu, bądź stworzenia www. Coraz modniejsze są social media, portale społecznościowe i blogi, które umożliwiają skupianie osób o tych samych poglądach i preferencjach oraz stwarzają możliwość komentarzy.
Jak dotrzeć z reklamą do odbiorcy
Kreatywność to cecha jaka powinna wyróżniać marketingowca, grafika, czy agencję reklamową. Kampanie reklamowe powinny zaskakiwać, a zarazem powinny być atrakcyjne dla odbiorcy, na tyle by skłonić go do skorzystania z oferty reklamowanej. Reklamy produktów żywnościowych, codziennego użytku jak detergenty i kosmetyki nie muszą być wyszukane w formie, gdyż i tak jesteśmy zmuszeni do ich zakupu, kwestia jedynie wyboru marki, firmy producenta. Co innego w przypadku produktów luksusowych, dóbr wyjątkowych, które przeznaczone są nie dla wszystkich. Wówczas reklama musi być wyrafinowana, szczególna i inteligentna. Przysłowiowa reklama proszku do prania nie wystarczy do zareklamowania biżuterii, samochodu czy apartamentu w odległym zakątku świata. Istotny jest również klient, do którego ją kierujemy. Grupa docelowa to również odpowiednie narzędzia dotarcia do niej, i tak reklamując luksusowy samochód zareklamujemy go podczas konferencji biznesu lub na polu golfowym, a nie w supermarkecie, czy na targowisku, z drugiej strony chwilówki i margaryna nie będą się reklamować na bankietach i uroczystościach, a właśnie na rynku, czy lokalnym festynie.
Wybór odbiorcy – czyli targetowanie reklamy
Często podczas zakupów w hipermarkecie natrafiamy na gigantyczną promocję cenową, która wiąże się z promocją firmy i danej marki produktów. Kampanie promocyjne zazwyczaj obejmują supermarkety co nie znaczy że firmy nie podejmują powszechnych kampanii produkując specjalną serię opakowań znaczonych promocją oraz inwestując z liczne gratisy, dwupaki i hostessy promujące hasła reklamowe oraz produkty z promocji. W ten sposób firma daje się poznać szerokiemu gronu klientów, nawet niezainteresowanych, ale również klienci mogą skorzystać kupując pełnowartościowy produkt w okazyjnie niskiej cenie lub kupując większą ilość w ekonomicznej cenie za całość zakupów.
Liczne kampanie reklamowe opierają się na promocji B2B, mają one wówczas znacznie lepszą skuteczność niż kampanie w radiu, czy telewizji. Jako że w reklamie chodzi o efekt, to właśnie promocje z gadżetami dla klientów ciągle są w modzie, bez względu na to jakiego produktu, usługi, czy firmy dotyczą. Również pod względem kosztów nie są one aż tak wygórowane, jak w mass mediach.