Spis Treści
Obsługa informatyczna firm
Dzisiaj niemalże każda firma korzysta z komputerów i internetu. To duże wsparcie w prowadzeniu codziennych spraw biznesowych, reklamie czy w obsłudze klienta.
Aby jednak wszystko było dopięte na ostatni guzik, konieczne jest posiadanie sprawnego i dobrze skonfigurowanego sprzętu oraz niezawodnie działającego oprogramowania. Tutaj z pomocą przychodzą firmy outsourcingowe oferujące obsługę informatyczną dla firm.
Nie trzeba zatrudniać własnego informatyka
Wielu przedsiębiorców myśli, że dla zapewnienia swojej działalności właściwego wsparcia w dziedzinie IT konieczne jest zatrudnienie własnego informatyka. W rzeczywistości jednak wcale nie jest to jedynym rozwiązaniem.
W sektorze mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw największym zainteresowaniem cieszy się outsourcing IT, który pozwala na uzyskanie dostępu do nowoczesnego wsparcia informatycznego w bardzo atrakcyjnych cenach.
Na czym polega outsourcing IT?
Pod pojęciem outsourcingu znajduje się korzystanie z zasobów zewnętrznych przez zlecanie innym podmiotom określonych procesów potrzebnych do prawidłowego działania przedsiębiorstwa. W związku z tym zlecający takie czynności nie musi zajmować się nimi samodzielnie – przekazuje je w ręce specjalistów w tej dziedzinie.
Outsourcing ma obecnie bardzo szerokie zastosowanie w biznesie. Taka forma współpracy jest wybierana między innymi w ramach księgowości i kadr i płac, sprzątania, utrzymania obiektów, rekrutacji, reklamy. Również można skorzystać z outsourcingu w dziedzinie IT, czyli pełnej gamy czynności informatycznych, które są potrzebne w danym przedsiębiorstwie.
Outsourcing IT może być prowadzony w różnych formach, na przykład przez obsługę on-line w formie czatów, można otrzymać także pomoc przez telefon lub też specjalista może po prostu przyjechać na miejsce do klienta. Dzięki temu zlecający obsługę informatyczną nie musi zatrudniać własnych pracowników w tej specjalizacji, ale może korzystać z ich fachowego wsparcia.
W ramach obsługi informatycznej firm świadczone są usługi takie jak:
- tworzenie i zarządzanie infrastrukturą informatyczną w firmie
- audyty informatyczne infrastruktury informatycznej
- opieka informatyczna nad sprzętem i oprogramowaniem
- wsparcie w archiwizacji ważnych danych – backup
- doradztwo przy rozmowach z dostawcami usług informatycznych
- tworzenie i administrowanie sieciami informatycznymi
- wdrażanie rozwiązań w chmurze
- zarządzanie stronami internetowymi WWW
- pomoc w zakresie hostingu
- szkolenia pracowników w wybranym zakresie IT
- doradztwo przy zakupie sprzętu, wyborze oprogramowania dla firmy
To tylko wybrany zakres usług oferowanych w ramach obsługi informatycznej, ponieważ mogą być one dopasowane także indywidualnie do potrzeb zleceniodawcy. W ten sposób może otrzymać on pełne wsparcie IT zgodnie ze swoimi wymaganiami.
Korzyści związane z outsourcingiem IT
Outsourcing usług IT, czyli zlecanie obsługi informatycznej zewnętrznym firmom ma wiele zalet. Jak wspomnieliśmy wcześniej, to możliwość zredukowania kosztów, a także uzyskania w niskiej cenie kompleksowego wsparcia IT, jednak nie są to jedyne zalety związane z taką usługą.
Obsługa informatyczna prowadzona przez zewnętrzną firmę to również szansa na zmniejszenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności – dzisiaj prawidłowo działające sieci, komputery oraz oprogramowanie to podstawa. Gdy dochodzi do awarii, mogą one odbić się na sytuacji finansowej firmy ze względu na generowane straty. Właśnie dlatego korzystanie z outsourcingu IT pozwala na redukcję ryzyka dla firmy.
Także zewnętrzna obsługa informatyczna to możliwość korzystania ze wsparcia w przewidywalnych, łatwych do określenia cenach. Najczęściej współpraca pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą odbywa się na podstawie podpisanej umowy na abonament usług IT – w cenie określanej za miesiąc świadczenia usługi. To pozwala na łatwe zaplanowanie kosztów, co ma duże znaczenie dla wielu firm w sektorze MŚP.
Artykuł powstał we współpracy z firmą ITCenter.