Parasol to jeden z przedmiotów codziennego użytku, który mają w domu chyba wszyscy – trudno wyobrazić sobie bez niego spacer w deszczową pogodę. Starannie wykonany, dobry jakościowo i ozdobiony estetycznym nadrukiem może z powodzeniem pełnić rolę gustownego upominku, a zarazem gadżetu reklamowego o dużej sile oddziaływania. Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na parasol reklamowy i jak go zaprojektować? Sprawdźmy!
Spis Treści
Parasol z logo jako doskonały nośnik reklamy
W deszczowe dni ulice miast i miasteczek zapełniają się parasolami. Widoczne już z daleka, o dużej powierzchni zadruku są doskonałymi nośnikami reklam – logotyp na czaszy z pewnością zostanie zauważony! Nic więc dziwnego, że parasole z nadrukiem są jednym z najchętniej wybieranych przez reklamodawców upominków dla klientów. Właściciele firm, przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń decydują się na taki praktyczny, a przy tym elegancki gadżet, by zbudować i wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć rozpoznawalność swojej marki czy wypromować produkt.
Jak zaprojektować parasolkę z nadrukiem?
Drukarnie reklamowe oferują wiele możliwości, jeśli chodzi o projekt parasolki. Zleceniodawca wybiera model parasola, sposób otwierania, wielkość, kształt, kolorystykę i oczywiście wzór nadruku. Logo, grafika, zdjęcie czy napis bywają dyskretne – na przykład wygrawerowane na rączce lub brzegu czaszy – bądź odważne i natychmiast rzucające się w oczy, zajmujące większość dostępnej powierzchni.
Projektując parasol, warto mieć na uwadze, że nadruk można wykonać zarówno na jednym, kilku, jak i wszystkich brytach czaszy. Nowoczesne techniki wykonywania nadruków pozwalają na użycie szerokiej gamy kolorów i gwarantują efekt w postaci wyraźnej grafiki doskonałej jakości. W przypadku chęci umieszczenia na materiale zdjęcia lub obrazu z przejściami tonalnymi, czyli płynnymi zmianami barw i odcieni, najlepiej zdecydować się na białe tło. Dobry projekt nadruku na musi uwzględniać również sposób, w jaki patrzymy na otwarty parasol – przechodnie nie widzą do z góry, lecz z boku.
Techniki wykonywania nadruków na parasolach
Drukarnie wykonują nadruki na parasolach, posługując się kilkoma technikami, dobieranymi w zależności od efektu, jaki reklamodawca chce uzyskać, oraz nakładu danego zlecenia. Do najczęściej stosowanych technik należą:
- sitodruk – druk przez specjalne sito, bezpośrednio na materiale czaszy parasola;
- flex – projekt nanosi się na parasol za pomocą specjalnej, wgrzewanej w materiał folii;
- termotransfer – cyfrowy nadruk wykonany na papierze transferowym zostaje wgrzany w materiał;
- sublimacja – technika stosowana wyłącznie na białych parasolach.
Jak wyjaśnił nam pracownik drukarni gadżetowej Nadruki Reklamowe z Bydgoszczy:
Metoda sublimacji pozwala na uzyskanie precyzyjnych przejść tonalnych, umożliwiających na przykład umieszczenie na czaszy parasola zdjęć. Grafika zostaje wydrukowana na specjalnym papierze sublimacyjnym, a następnie nałożona na materiał i wgrzana w niego za pomocą prasy termicznej rozgrzanej do 400 stopni Celsjusza. Tusz zostaje osadzony wewnątrz tkaniny, a nie na jej powierzchni, co podnosi trwałość nadruku.
Wybór techniki nadruku najlepiej przedyskutować ze specjalistą, który doradzi najlepszą metodę i przedstawi zalety i wady każdego rozwiązania.