Ekspansja na zagraniczne rynki jest o wiele prostsza, kiedy możesz reklamować swój biznes za pomocą Internetu. Sieć pozwala w łatwy i szybki sposób docierać do potencjalnych klientów z całego świata. Co więcej, metod promowania firmy przez Internet za granicą jest mnóstwo. Przedsiębiorcy mają do wyboru m.in. social media, e-mail marketing, content marketing oraz SEO. Ta ostatnia opcja jest szczególnie popularna, a także niezwykle skuteczna. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu strony w Hiszpanii?
Spis Treści
Czym jest pozycjonowanie zagraniczne stron?
Pozycjonowanie zagraniczne stron to strategia marketingowa, która polega na poprawie pozycji serwisu w rankingu zagranicznej wersji wyszukiwarki. Dzięki temu przedsiębiorcy, którzy zawładnęli już rynkiem krajowym, mogą zacząć pozyskiwać klientów z innych krajów. Nie tylko w Polsce ścieżka zakupowa zazwyczaj rozpoczyna się od znalezienia informacji w wyszukiwarce internetowej – w wielu innych krajach na świecie wygląda to podobnie. Dlatego widoczność w wyszukiwarce za granicą to jeden z najskuteczniejszych sposobów na poszerzenie swojej bazy klientów o obcokrajowców.
Zwiększenie widoczności za granicą składa się z wielu elementów. Niektóre czynności wyglądają tak samo, jak w przypadku pozycjonowania krajowego. Konieczna jest optymalizacja techniczna, nasycenie strony frazami kluczowymi, pozyskiwanie linków zewnętrznych i tworzenie contentu. Oprócz tego trzeba wykonać kilka czynności specyficznych dla pozycjonowania zagranicznego np. optymalizacja atrybutu hreflang, czyli ustawienia dotyczące wersji językowej. Oczywiście strona kierowana do zagranicznych klientów musi być napisana w języku urzędowym kraju docelowego. Przy tworzeniu contentu nie można zapominać o różnicach kulturowych oraz różnicach w zachowaniu internautów.
Czy pozycjonowanie zawsze dotyczy wyszukiwarki Google?
Pozycjonowanie strony to przede wszystkim dopasowanie jej do wymagań wyszukiwarki. Ale przecież istnieje więcej wyszukiwarek niż Google. Pod jakim kątem należy zatem optymalizować serwis? Odpowiedź jest prosta. Zawsze wybieramy wyszukiwarkę, z której korzysta najwięcej potencjalnych klientów. W Polsce najpopularniejsza jest wyszukiwarka Google, ale nie wygląda to tak samo w każdym innym kraju. Dlatego przed rozpoczęciem prac nad serwisem trzeba dokładnie sprawdzić, która wyszukiwarka w kraju docelowym cieszy się największą popularnością.
W Hiszpanii internauci również najczęściej korzystają z Google, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że każdy kraj ma swoją wersję językową wyszukiwarki.
Pozycjonowanie Hiszpania – czy możesz zlecić to polskiej agencji?
Zwiększenie widoczności za granicą to sposób na poszerzenie bazy klientów, rozwój firmy, a także zwiększenie rozpoznawalności poza Polską. Taka strategia może przynieść wiele korzyści, ale tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona. Jeśli nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zlecić to profesjonalnej agencji.
Ale czy musi być to agencja zagraniczna? Czy polska firma może przeprowadzić takie pozycjonowanie? Hiszpania – tak jak i każdy inny kraj – ma swój własny, specyficzny rynek, który rządzi się innymi prawami niż ten znany nam w Polsce. Aby zwiększanie widoczności zakończyło się powodzeniem, najpierw trzeba dobrze poznać rynek i jego zasady, obyczaje, a także występujące różnice kulturowe. Hiszpańska agencja na pewno będzie dobrze znała hiszpański rynek, dlatego łatwiej będzie przygotować strategię pozycjonowania dopasowaną do panujących zasad i trendów. Jednak jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, musisz pamiętać, że współpraca z zagraniczną firmą może być nieco trudniejsza niż z agencją w Polsce. Problemem może okazać się bariera językowa, wyższe ceny czy brak możliwości spotkań na żywo.