W dobie szalejącego koronawirusa trudno o skuteczną kampanię marketingową outdoorową. Nie oznacza to jednak, że takie działania są niemożliwe – odpowiednio przystosowane treści promocyjne i skuteczne kanały, jeśli chodzi o ich dystrybucję sprawdzą się nawet w trakcie lockdownu i innych obostrzeń. W jaki sposób? Podpowiadamy.
Spis Treści
W co warto zainwestować?
Wydawać by się mogło, że w czasie, kiedy stosunkowo rzadko wychodzimy z domu, zewnętrzne reklamy nie bardzo mają sens. Tymczasem okazuje się, że sprawa ma się wręcz przeciwnie – ponieważ rzadziej bywamy w otwartej przestrzeni, dużo uważniej się jej przyglądamy, a tym samym zwracamy większą uwagę na to, co się w niej znajduje. Oczywiście istotnym elementem współczesnego marketingu jest działalność w sieci i to również w ten rodzaj promocji należy inwestować na bieżąco. Tak naprawdę dopiero zgrabny mariaż rozwiązań analogowych i internetowych daje odpowiednie i satysfakcjonujące efekty.
Skuteczny baner reklamowy
Czym powinien charakteryzować się skuteczny baner reklamowy – zarówno ten umieszczony na zewnątrz, jak i w Internecie?
- Odpowiednia kolorystyka.
Zdecydowanie powinniśmy zadbać, by kolory były wyraźne i charakterystyczne. Niech kojarzą się z naszym logotypem, a nie z innymi markami. Nie jest łatwe osiągnięcie takiego zindywidualizowania, nie jest to jednak niemożliwe!
- HASŁO!
Kolejną istotną kwestią jest hasło, które również powinno zapadać w pamięć. Wszyscy pamiętamy najbardziej znane slogany z plakatów dużych marek. Postawmy na odwagę, a tym samym uwierzmy w inteligencję odbiorcy – nie bójmy się haseł, które są żartobliwe czy stanowią grę słów. Takie bowiem najlepiej zapadają w pamięci
- Przejrzystość.
Baner musi być przejrzysty. Inaczej nie spełni swojej funkcji, nie przyciągnie uwagi i nie wpłynie na wyniki sprzedażowe. A to przecież mija się z celem!
- Estetyka
Polska tonie w kiczowatych, beznadziejnych plakatach i banerach reklamowych. Nie wpisujmy się w ten niechlubny trend. Niech nasza promocja będzie estetyczną perełką, która ładnie wpisze się w tkankę miejską, a nie oszpeci ją kolejnym źle dobranym materiałem promocyjnym. Warto zainwestować w usługi dobrego projektanta, który odpowiedzialny będzie za spójną identyfikację wizualną całej kampanii. To inwestycja, która szybko się zwróci! Koniecznie zainwestujmy w odpowiedni druk. Dobra i sprawdzona drukarnia internetowa to podstawa.
Gdzie uzyskać odpowiednie materiały?
Odpowiednie materiały drukujmy właśnie w sprawdzonych miejscach. Drukarnia internetowa to komfortowe rozwiązanie, możemy bowiem w łatwy i szybki sposób uzyskać wiele różnych wydruków, a tym samym wiele rodzajów materiałów promocyjnych. Szczególnie wygodne jest to teraz kiedy przemieszczanie się jest nieco utrudnione, a władze zalecają minimalizować kontakty i utrzymywać dystans społeczny. Tak więc pamiętajmy o spójnej identyfikacji wizualnej, nie bójmy się odważnych rozwiązań i inwestujmy w odpowiednią jakość. To gwarancja marketingowego sukcesu.