Wybór ekspozytorów produktowych jest tak duży, że każda firma może bez problemu zaprojektować stoisko wystawowe, sprzedażowe czy konferencyjne skrojone na miarę swojego asortymentu. Meble i moduły wystawiennicze muszą być dopasowane do wagi i wielkości produktów, kluczowe jest też zadbanie o to, by całe stoisko było dobrze skomponowane pod względem kolorystycznym. Wyjaśniamy, na które ekspozytory warto więc zwrócić szczególną uwagę.
Spis Treści
Regały do prezentowania małych i średnich produktów
Firmy posiadające w ofercie przede wszystkim niewielkie przedmioty powinny zaopatrzyć się w praktyczne regały, które wyróżniają się dużą powierzchnią zarówno do przechowywania, jak i atrakcyjnego eksponowania produktów. Co ważne, takie ekspozytory doskonale sprawdzają się nie tylko podczas eventów, ale również jako wyposażenie sklepów, restauracji czy punktów usługowych.
Na regałach bardzo dobrze wyglądają np. książki, kosmetyki, rośliny doniczkowe, drobne sprzęty AGD i komputerowe, buty, produkty spożywcze (kawa, napoje, słodycze). Atutem regałów jest możliwość ich personalizowania, dzięki czemu odstępy między półkami mogą być na tyle duże, by pomieścić również większe przedmioty, takie jak walizki czy dekoracje do domu (m.in. lampy, wazony).
Podesty do eksponowania ciężkich i dużych przedmiotów
Z kolei osoby szukające elementów wystawienniczych przeznaczonych do prezentowania dużych produktów powinny rozejrzeć się zwłaszcza za podestami, pozwalającymi na efektowne zaprezentowanie wszystkich ciężkich rzeczy, począwszy od np. pralek, poprzez meble, kończąc na rowerach i motocyklach. Zaletą podestów jest wytrzymałość, która idzie w parze z oryginalnym designem. Chociaż konstrukcja tego typu ekspozytorów jest niezwykle prosta, może stać się mocnym akcentem każdego stoiska eventowego.
Producenci nowoczesnych podestów ekspozycyjnych gwarantują możliwość szerokiej modyfikacji wyglądu bryły – to klienci decydują, czy aluminiowa rama zostanie obudowana klasyczną płytą meblową, czy panelami wykonanymi ze szkła albo blachy. Dodatkowo aranżację można uzupełnić o kasetony reklamowe, które będą pełniły funkcję tła dla produktów, a jednocześnie pomogą lepiej zagospodarować przestrzeń poprzez podział na strefy lub wyraźne oddzielenie stoiska od konkurencji.
Gabloty i postumenty do ekspozycji niewymiarowych produktów
Jeśli przedmioty znajdujące się w ofercie firmy nie są tak duże, by wymagały ustawienia na podestach, ale zarazem ze względu na niestandardowy wymiar nie zmieszczą się na regałach, warto rozważyć uzupełnienie stoiska o praktyczne postumenty i gabloty. Takie ekspozytory łączą zalety podestów oraz regałów, ich cennym atutem jest również ciekawy wygląd, który od razu przyciąga uwagę. Szczególnie postumenty w stylu cube są stworzone do prezentowania przedmiotów o wyjątkowej wartości, najważniejszych z całej oferty.
Pracownik Clever Frame, producenta modułów wystawienniczych, wyjaśnia: Postumenty i gabloty mogą z powodzeniem odegrać rolę serca stoiska. W jego centralnym punkcie, na podwyższeniu warto umieścić produkty będące wizytówką firmy, np. nowości bądź bestsellery. Tego typu ekspozytory idealnie nadają się do prezentowania luksusowych kosmetyków, perfum, biżuterii, ale także nowinek elektronicznych czy najmodniejszej kolekcji odzieży.
Różnego rodzaju ekspozytory to kluczowe elementy funkcjonalnego stoiska eventowego. Do ekspozycji małych i średnich przedmiotów można wykorzystać regały, do dużych i ciężkich produktów – podesty, a do rzeczy niewymiarowych – postumenty i gabloty.