Google to bardzo popularna wyszukiwarka, a popularność tę możemy wykorzystać dla promowania swojego biznesu. W jaki sposób to zrobić? I dlaczego warto o tym pomyśleć?
Spis Treści
Jak reklamować się w Google?
Google daje nam kilka możliwości reklamy. Można reklamować się za pomocą własnego bloga albo wpisów sponsorowanych na innych blogach. Można założyć profil w usłudze Google, by stworzyć profesjonalną wizytówkę firmy i docierać do nowych klientów. Jednak reklama w Google to przede wszystkim Google Ads znajdująca się w ofercie www.bizzit.eu, taka forma promocji działalności pozwala na trafienie do większej grupy docelowej.
Dlaczego warto korzystać z Google Ads?
Zdecydowana większość internautów korzysta z Google. Dlatego jeśli prowadzimy biznes, warto jest zadbać o to, aby użytkownicy mogli w wyszukiwarce odnaleźć nasza firmę. Najlepiej dla nas, jeśli będzie się ona pojawiała w czołówce wyników wyszukiwania.
Google AdWords to system reklamowy, który wyświetla w wyszukiwarce reklamy nad wynikami organicznymi oraz na stronach należących do sieci reklamowej. Dostępne są różne formaty reklam AdWords – tekstowe, graficzne, wideo.
Dlaczego Google AdWords to dobre rozwiązanie, kiedy chcemy ze swoją ofertą dotrzeć do klientów? Jedną z zalet jest to, że każdy reklamodawca może sam swobodnie wybrać, kiedy i w jakiej formie chce emitować przekaz.
Przy wykorzystaniu AdWords zaletą jest to, że reklama nie działa „na ślepo”, lecz wyświetla się osobom zainteresowanym określonym tematem. Reklamujemy więc usługę tym, którzy jej poszukują i potrzebują, co oczywiście zwiększa nasza skuteczność.
AdWords to dla nas też pełna kontrola nad kosztami. Sami możemy zdecydować, jaki budżet będzie na ten cel przeznaczony. Stawki za kliknięcie można odpowiednio dostosować, a ponadto ustalany jest limit dzienny, jeśli chodzi o kwotę. Dobrze zoptymalizowana reklama AdWords nie wymaga zresztą dużych nakładów finansowych. Płaci się tu jedynie za kliknięcie reklamy i przejście na stronę.
Co jeszcze jest ważne? Korzystając z AdWords możemy na bieżąco, przez 24 godziny na dobę, monitorować efekty kampanii, będziemy więc wiedzieć, czy przynosi ona oczekiwane przez nas wyniki. Nie bez znaczenia jest też szybkość, z jaką reklama się pojawia – potencjalni klienci będą mogli ją zobaczyć już kilka minut po tym, jak ją ustawimy. W Google AdWords mamy też możliwość szybkiej i prostej edycji reklam – poprawki czy rozszerzenia możemy wstawić w dowolnej chwili. Mamy też całkowitą kontrolę nad czasem trwania kampanii i harmonogramem reklam, czyli ustaleniem, kiedy dokładnie mają się one wyświetlać.
Dlaczego warto pozycjonować się w Google?
Pozycjonowanie to działania, które mają na celu zwiększyć widoczność danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Osiąga się to dzięki optymalizacji SEO, czyli stosowaniu strategii, pozwalających na poprawienie parametrów strony w taki sposób, aby mogła być szybciej odnaleziona przez wyszukiwarkę. Najwyżej w Google znajdą się te strony, które zostaną uznane za najbardziej pasujące do określonego zapytania.
Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za pozycjonowaniem, jest to, o czym już mówiliśmy – popularność wyszukiwarki Google. Korzysta z niej dziewięciu na dziesięciu polskich internautów, wpisując w Google ponad 150 zapytań miesięcznie na osobę. Nic dziwnego, że pozycjonowanie jest skutecznym sposobem, aby dotrzeć do nowych klientów. Pozwala nam dotrzeć do użytkowników akurat wtedy, gdy szukają nowych produktów, usług czy rozwiązania danego problemu. Nie jest to więc losowe – trafiamy prosto do tych, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą.
Argumenty za skorzystaniem z pozycjonowania są zatem podobne jak w przypadku usługi Google AdWords. W przypadku pozycjonowania nie musimy jednak płacić za kliknięcia, jest to więc opłacalna opcja, zwłaszcza w przypadku popularnych fraz. Gorzej ta strategia przedstawia się, jeśli chodzi o ocenę jakości ruchu z poszczególnych fraz i monitorowanie skuteczności – tu natrafiamy na spore ograniczenia.