Nie ma w tym nic dziwnego, że każda firma chce dotrzeć jak najmniejszym kosztem do jak największej liczby osób – potencjalnych klientów. To samo chcą osiągnąć różne instytucje, np. informując społeczeństwo o najróżniejszych akcjach i wydarzeniach. Reklamy są więc umieszczane w wielu publicznych miejscach. Warszawa, Kielce czy Bydgoszcz nie jest pod tym względem wyjątkiem.
Spis Treści
Jedna reklama, 10 razy więcej odbiorców
Czy jest możliwe takie umieszczenie reklamy, aby dotarła nawet do 10 razy większej grupy odbiorców, niż do tej pory, ale bez konieczności inwestycji 10 razy większej kwoty? Jak najbardziej. Tu z pomocą przychodzi reklama na autobusach. Dzięki temu, że są one w ciągłym ruchu, przekazują treść takich reklam coraz to nowym grupom ludzi i to na terenie całego miasta.
Podobną rolę spełnia reklama w autobusach. Pasażerowie jadąc kilka lub kilkanaście przystanków, często rozglądają się po wnętrzu pojazdu. Mimochodem i mimowolnie patrzą też na plakaty, ulotki, czy reklamę interaktywną pojawiającą się na monitorach zawieszonych pod sufitem.
Kielce czy Bydgoszcz są na tyle dużym miastem, że komunikacja miejska obsługuje tu sporo pasażerów i jak najbardziej można to wykorzystać, chcąc dotrzeć do ludzi z informacją o firmie, produkcie, usłudze, wydarzeniach, czy jakiejś akcji społecznej.
O co dokładnie chodzi z tą reklamą w komunikacji?
Autobus jest dość sporym pojazdem, ma więc dość dużą powierzchnię zewnętrzną, którą można wykorzystać. I chodzi nie tylko o karoserię, ale i niektóre okna. Obklejanie samochodów reklamami nie jest zjawiskiem nowym – wykorzystuje się je już od wielu lat. W końcu pojazdy poruszają się po mieście i widzą je różni ludzie o różnych porach dnia. Jedną z większych firm zajmujących się reklamą w środkach transportu jest firma: https://autobox.com.pl/.
Jak to wykorzystać?
Trzeba pamiętać, że skoro autobus jest cały czas w ruchu, reklama na autobusach powinna być duża i przekazywać tylko najistotniejsze informacje. Chodzi o to, aby ludzie zdążyli przeczytać tekst i mieli szansę zapamiętać choćby nazwę firmy, podany kontakt – np. telefon – oraz adres.
Często pod reklamę, czy informację społeczną wykorzystuje się tylną szybę autobusu. To dobry pomysł. W końcu za autobusem często jeżdżą auta prywatne. Ich kierowcy i pasażerowie mają szansę zwrócić uwagę na jej treść.
Każde miasto w Polsce ma wielu stałych mieszkańców oraz przyjezdnych, spędzających tu przynajmniej kilka godzin – np. w celach służbowych. Poruszają się oni po mieście na piechotę, na rowerach, czy samochodami. Dzięki temu reklama na autobusach ma szansę na dotarcie do ludzi zarówno na stałe związanych z miastem, jaki spoza niego. Podobnie reklama w autobusach – w końcu pasażerami są zarówno bydgoszczanie, jak i przyjezdni.
Masz więcej do powiedzenia? Poinformuj o tym w autobusie
O ile reklama na autobusach powinna przekazywać wizerunek i najważniejsze informacje, łatwe od szybkiego odczytania i zapamiętania, o tyle wnętrze autobusu można wykorzystać nieco inaczej.
Reklama w autobusach może zawierać już więcej tekstu. Pasażerowie mają zwykle trochę czasu, na ich odczytanie. Dlatego reklama taka może mieć formę plakatu lub mniejszej ulotki, np. naklejanej na tylnej części każdego siedzenia. Jeśli w autobusie znajduje się ekran interaktywny pokazujące różne informacje, reklamodawcy także mogą z tego skorzystać. Jeśli dana reklama pojawi się kilka razy w ciągu 10 minut, istnieje szansa, że wielu pasażerów nie tylko ją zauważy, ale i zapamięta.
Bydgoszcz, Kielce czy Olsztyn to miasta, które cały czas się rozwijają i stają się coraz bardziej przyjazne działalności gospodarczej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm chce dotrzeć do potencjalnych klientów każdą możliwą drogą. Reklama w autobusach jest o tyle dobrym pomysłem, że płaci się za miejsce na reklamę, a dociera się do wielu rożnych ludzi w ciągu każdego dnia.