Reklama zewnętrzna przepisem na sukces

Reklama zewnętrzna przepisem na sukces

Warto przeczytać

Reklama zewnętrzna to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Forma reklamy, której w odróżnieniu od telewizora, nie można wyłączyć.

Jako główne zalety tego rodzaju promocji, najczęściej wymienia się szeroki zasięg oddziaływania, stosunkowo niski koszt produkcji przy wysokich nakładach, stały kontakt z odbiorcami, zwartą i estetyczną formę przekazu oraz bardzo szeroki wachlarz jej rodzajów, dzięki czemu praktycznie każdy podmiot z łatwością znajdzie odpowiedni dla siebie produkt.

Jak mówi definicja, reklama zewnętrzna wyraża się za pomocą szeregu rozmaitych nośników, różniących się między sobą gabarytami, miejscem ekspozycji oraz materiałami zastosowanymi w ich produkcji.

Jej funkcje mogą być związane z formą indywidualnej promocji danego produktu, usługi, miejsca lub wspomagać pozostałe kampanie reklamowe w wymienionym obrębie.

Reklama zewnętrzna przepisem na sukces
Reklama zewnętrzna przepisem na sukces

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna dzieli się na wiele kategorii spośród których możemy wymienić chociażby:

Jak mówi Remigiusz Rygoł, właściciel agencji reklamowej Grawerpix: „W naszej firmie zajmujemy się praktycznie każdą formą reklamy zewnętrznej, z których obecnie największą popularnością cieszą się litery 3D, kasetony i pylony, ale jako że rynek cały czas dynamicznie się zmienia, zawsze jesteśmy przygotowani na zmianę preferencji oraz oczekiwań naszych klientów przy wyborze kolejnego zamówienia”.

Co wpływa na powodzenie w korzystaniu z formatu reklamy zewnętrznej?

Skuteczność reklamy zewnętrznej w największej mierze zależy od jakości samego projektu, która wyraża się najczęściej w minimalnej informacji tekstowej sprężonej z grafiką wysokiej jakości i odpowiednio dobraną wielkością plakatu. Równie duże znaczenie ma lokalizacja przestrzeni reklamowej, jej wysokość, odległość oraz kąt ustawienia powierzchni w stosunku do ciągów komunikacyjnych, a także atrakcyjność samego otoczenia, które jeśli cechuje się dużą obecnością pozostałych bodźców wizualnych, może odciągać uwagę od prezentowanej reklamy.

Czy warto korzystać z reklam zewnętrznych?

Nie ulega wątpliwości, że dobrze zaprojektowana i wykonana reklama zewnętrzna daje możliwość dotarcia do klientów o każdej porze, oddziałując przy tym na nich w nienachalny sposób, a także zgrabnie wpisując się w krajobraz otoczenia.

Jak pokazują statystyki, reklama outdoorowa w większości przypadków dociera do konsumentów poza ich miejscem zamieszkania, dzięki czemu cechuje się dużą zapamiętywalnością i może być doskonałym sposobem na promocję firmy.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments