Reklama zewnętrzna to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Forma reklamy, której w odróżnieniu od telewizora, nie można wyłączyć.
Jako główne zalety tego rodzaju promocji, najczęściej wymienia się szeroki zasięg oddziaływania, stosunkowo niski koszt produkcji przy wysokich nakładach, stały kontakt z odbiorcami, zwartą i estetyczną formę przekazu oraz bardzo szeroki wachlarz jej rodzajów, dzięki czemu praktycznie każdy podmiot z łatwością znajdzie odpowiedni dla siebie produkt.
Jak mówi definicja, reklama zewnętrzna wyraża się za pomocą szeregu rozmaitych nośników, różniących się między sobą gabarytami, miejscem ekspozycji oraz materiałami zastosowanymi w ich produkcji.
Jej funkcje mogą być związane z formą indywidualnej promocji danego produktu, usługi, miejsca lub wspomagać pozostałe kampanie reklamowe w wymienionym obrębie.
Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?
Reklama zewnętrzna dzieli się na wiele kategorii spośród których możemy wymienić chociażby:
- reklamy wielkoformatowe
- billboardy
- citylight
- szyldy reklamowe
- reklamy mobilne
Jak mówi Remigiusz Rygoł, właściciel agencji reklamowej Grawerpix: „W naszej firmie zajmujemy się praktycznie każdą formą reklamy zewnętrznej, z których obecnie największą popularnością cieszą się litery 3D, kasetony i pylony, ale jako że rynek cały czas dynamicznie się zmienia, zawsze jesteśmy przygotowani na zmianę preferencji oraz oczekiwań naszych klientów przy wyborze kolejnego zamówienia”.
Co wpływa na powodzenie w korzystaniu z formatu reklamy zewnętrznej?
Skuteczność reklamy zewnętrznej w największej mierze zależy od jakości samego projektu, która wyraża się najczęściej w minimalnej informacji tekstowej sprężonej z grafiką wysokiej jakości i odpowiednio dobraną wielkością plakatu. Równie duże znaczenie ma lokalizacja przestrzeni reklamowej, jej wysokość, odległość oraz kąt ustawienia powierzchni w stosunku do ciągów komunikacyjnych, a także atrakcyjność samego otoczenia, które jeśli cechuje się dużą obecnością pozostałych bodźców wizualnych, może odciągać uwagę od prezentowanej reklamy.
Czy warto korzystać z reklam zewnętrznych?
Nie ulega wątpliwości, że dobrze zaprojektowana i wykonana reklama zewnętrzna daje możliwość dotarcia do klientów o każdej porze, oddziałując przy tym na nich w nienachalny sposób, a także zgrabnie wpisując się w krajobraz otoczenia.
Jak pokazują statystyki, reklama outdoorowa w większości przypadków dociera do konsumentów poza ich miejscem zamieszkania, dzięki czemu cechuje się dużą zapamiętywalnością i może być doskonałym sposobem na promocję firmy.