Rola gadżetów reklamowych w budowaniu rozpoznawalności marki

Rola gadżetów reklamowych w budowaniu rozpoznawalności marki

Polecne i promocje

Współcześnie firmy wydają więcej środków na promowanie się w sieci. Marketing internetowy nie jest jednak jedyną formą działania reklamowego. Niegdyś bardzo popularne były specjalne gadżety z nadrukami logo przedsiębiorstwa, które pozostawiały w klientach miłe odczucie i pamięć o konkretnej firmie. Obecnie ta forma coraz częściej wraca w łaski, a przedsiębiorcy doceniają jej pokaźny potencjał.

Rodzaje gadżetów reklamowych

Przy wyborze gadżetów reklamowych należy zastanowić się nad ich formą, wyglądem, kolorem i napisem (najczęściej logo lub hasłem reklamowym). Obecność charakterystycznego dla firmy znaku jest niezwykle istotna – potencjalni klienci od razu zapamiętują markę i zaczynają jej ufać.

Wśród gadżetów najczęściej spotykamy artykuły biurowe, długopisy, kalendarze, pendrive i powerbanki z nadrukiem, opaski, breloki, smycze i kubki reklamowe, a także czapki z nadrukiem, bawełniane torby i plecaki.

Dodatek ma mieć nie tylko wartość estetyczną, ale też użytkową. Im bardziej przydatny, tym potencjalny klient będzie z niego częściej korzystał, a komunikat w postaci logo zostanie lepiej zapamiętany. Każdy gadżet musi charakteryzować się wysoką jakością, a także współgrać z wizją firmy – jeżeli dana marka kojarzy się z ekologią, dodatkiem nie mogą być plastikowe przedmioty, lecz torby wielokrotnego użytku, upominki z recyklingu lub papierowe torebki. Możliwości są nieograniczone.

Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe są obecnie wykonywane przez firmy produkujące akcesoria spersonalizowane. Cechują się stosunkowo niską ceną, różnymi kolorami i wariantami. Najważniejsza jest funkcjonalność. Przydatne produkty budują sieć pozytywnych skojarzeń i stają się doskonałą wizytówką danej marki. Często wpływają na wzrost sprzedaży.

Gadżety są najczęściej rozdawane podczas różnych eventów, np. targów tematycznych, kiedy liczy się jak najlepsze zaprezentowanie marki. Estetyczne produkty przyciągają wzrok, a potencjalny klient jest zachwycony ich solidnym wykonaniem. Dzięki prostym i użytecznym gadżetom dana firma może zainteresować swoimi usługami każdą grupę docelową, nawet tą niezwiązaną z konkretną branżą. Produkty reklamowe doceniają szczególnie mniejsze, początkujące firmy, które jeszcze nie miały szansy się intensywnie wypromować – mówi ekspert z firmy WIB.

Istnieje jeszcze tzw. zasada wzajemności. Jeżeli klient otrzymuje od przedstawiciela firmy podarek, czuje się zobowiązany do odwdzięczenia. Może to zrobić poprzez zainteresowanie usługami przedsiębiorstwa. W taki sposób buduje się więź z daną marką.

Gdzie wręczać gadżety?

Najlepszym sposobem na rozdawanie gadżetów jest bezpośrednie dostarczanie ich do rąk klienta. Podczas spotkania przedstawiciele mogą dodatkowo opowiedzieć o usługach i misji przedsiębiorstwa, a także poznać potrzeby potencjalnego kontrahenta. Najczęściej zdarza się to podczas różnych imprez charytatywnych, okolicznościowych i eventów (targów, konferencji).

Minimum raz roku powinny także odbyć się także tzw. dni otwarte firmy, podczas których potencjalni klienci odwiedzają zakład i szczegółowo poznają ofertę. Rozdawanie gadżetów podczas owego wydarzenia jest dobrym pomysłem, ponieważ przedsiębiorstwo zapamiętują potencjalni klienci, którzy nie są zainteresowani w pełni usługami.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments