Rollupy znajdują zastosowanie w różnych miejscach. Korzysta się z nich między innymi wewnątrz pomieszczeń – na przykład w siedzibach firm, gdzie prezentują treści reklamowe wszystkim wchodzącym osobom. Również przy różnego typu wydarzeniach marketingowych – targach, ekspozycjach, festiwalach – wykorzystywane są w formie reklamy zewnętrznej. Jeśli planujesz zakup rollupu i zastanawiasz się na jakie cechy dostępnych produktów zwrócić uwagę – jesteś we właściwym miejscu. Poniżej udzielamy kilku porad w tym temacie oraz podpowiadamy ile powinien kosztować rollup dobrej jakości.
Rollupy – dostępne rodzaje i przeznaczenie
Typowy rollup składa się z kilku stałych elementów. Przede wszystkim jest to mechanizm rolujący z kasetą, wysięgnik i listwy zaciskowe. Istotnym elementem jest też torba transportowa, w której będziemy mogli przenosić rollup pomiędzy różnymi miejscami jego ekspozycji.
Rollupy można podzielić na dwie główne kategorie – jedno i dwustronny. Pierwszy to oczywiście rollup zadrukowany tylko z jednej strony. Wybierając takie urządzenie warto zwrócić uwagę na to, czy nie prześwituje przezeń światło. Im mniej przepuszczalny materiał, tym lepiej prezentować się będą treści wizualne. Rollupy dwustronne są oczywiście zadrukowane z obu stron, co pozwala na wybór dwóch różnych projektów graficznych.
Ponadto, rollupy podzielić można według ich przydatności. Wymienić należy rollupy ekonomiczne – zbudowane głównie z tworzyw sztucznych, o niedużym ciężarze, przeznaczone wyłącznie do kilkukrotnego użytku.
Rollupy standard to urządzenia nieco bardziej solidne i stabilne. Nadają się do ekspozycji zarówno przy świetle sztucznym jak i naturalnym.
Rollupy bardziej ekskluzywne to te przeznaczone do eksponowania w różnych miejscach. Ich wykończenie jest wyższej jakości, dlatego ładnie się prezentują podczas specjalistycznych targów konsumenckich, w restauracjach i hotelach wysokiej klasy, a także podczas konferencji. Wybierając takie rollupy warto zwrócić uwagę na ich kasetę, sposób jej wykończenia oraz użyte materiały. Stelaż powinien być wykonany z tworzyw odpornych na działanie warunków atmosferycznych oraz powstawanie korozji.
Rollupy – gdzie i kiedy stosować?
Stosowanie rollupów jest dość proste. Wystarczy rozłożyć ich stelaż, a następnie rozciągnąć materiał ekspozycyjny, który zwinięty znajduje się w kasecie. Najczęściej, u dołu rollupu znajdują się mocowania pozwalające zahaczyć banner po jego rozwinięciu.
Rollupy są idealne także do stosowania podczas eventów wewnętrznych – targów, szkoleń, konferencji, meetingów, prezentacji oraz innych wydarzeń, w czasie których pragniemy wyeksponować markę naszego przedsiębiorstwa.
Oczywiście oceniając dany rollup cena odgrywa jedną z najważniejszych ról. Od czego może ona zależeć? Przede wszystkim od designu, jakości wykonanych grafik i tkanin użytych do ich eksponowania, a także materiałów użytych do produkcji stelaża i kasety.
Ponadto, do zakupu rollupu należy często doliczyć także koszt wykonania projektu graficznego, koszt jego wydrukowania i użytych w tym celu tuszy. Cena może się więc wahać w przedziale od 200 (w przypadku rollupów niedużych rozmiarów, ze zwykłą kasetą) do nawet 1000 zł lub więcej (w przypadku rollupów dużych rozmiarów z kasetą regulowaną).