W jaki sposób zosSprzedawca internetowy – czy łatwo nim zostać?tać agentem ubezpieczeniowym

Sprzedawca internetowy – czy łatwo nim zostać?

Fotografia i reklama

Sprzedaż internetowa staje się w Polsce coraz bardziej popularna i wciąż rośnie liczba jej zwolenników. Czy zatem warto zostać sprzedawcą internetowym? Czy „sklepikarz internetowy” to gra warta świeczki?
Wydaje się sprawą banalną – ludzie lubią wygodę i coraz więcej czasu spędzają przed komputerem więc sklep internetowy mógłby być najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu zawodowego. Niekoniecznie jednak musi tak być. Nic przecież w życiu nie przychodzi łatwo, więc i na taki sukces trzeba sobie zapracować.
Potrzebny jest zapał, silna wola, chęć pracy a przede wszystkim zaangażowanie i dużo, dużo cierpliwości. Do tego jeszcze znalezienie niszowej branży, opracowanie strony www i … łowienie i dbanie o klienta.

Branża

Bardzo ważne jest, by znaleźć na rynku taką branżę, w której możemy osiągnąć sukces sprzedażowy. Nie jest to łatwe. Warto wziąć pod uwagę koszty, jakie należy ponieść rozpoczynając handel internetowy. Bardzo łatwo można bowiem wpaść w kłopoty finansowe i firma, którą prowadzimy może okazać się mało opłacalna. Warto prześledzić czego na rynku jest mało i taką niszową branżą się zająć.

Klient nasz Pan

Zasady, że „Klient, nasz Pan” powinien przestrzegać każdy sprzedawca, który swoje usługi i produkty oferuje w sprzedaży internetowej. Ważne są potrzeby klienta i z jego wymaganiami sprzedawca musi się liczyć chcąc sprzedaż swój towar. Niezadowolony klient będzie chciał zwrócić towar i zażąda zwrotu kosztów. Co więcej może wystawiać negatywne opinie o sprzedawcy. Lepiej więc tego uniknąć.
Zdecydowanie łatwiej jest w tej kwestii przy sprzedaży bezpośredniej. Bowiem spotkanie z klientem oko w oko daje więcej możliwości interakcji, bo przecież stając twarzą w twarz, łatwiej się dogadać. Sprzedawca internetowy musi zaś stanąć na wysokości zadania, by znaleźć klienta i go zdobyć. Musi też zadbać, by klient był zadowolony i wrócił lub też polecił sprzedawcę innym osobom.

Strona www

Produkt, czy usługa musi być dobrze zareklamowany, przedstawiony i opisany. Zacząć należy więc od profesjonalnego opracowania swojej strony internetowej. Musi być wyraźna, czytelna na tyle, by klient nie miał problemu ze znalezieniem tego, czego szuka. Co więcej, strona musi zrobić pozytywne wrażenie na kliencie, być funkcjonalna i łatwa w obsłudze. Klient, który nie będzie umiał poruszać się po danej stronie lub nie znajdzie informacji o danym produkcie z pewnością pójdzie do konkurencji i już nigdy nie powróci.

Pozycjonowanie

Bardzo ważne jest aby sklep był dobrze widoczny w sieci. Do tego potrzebne jest pozycjonowanie strony oraz obecność w internetowych katalogach firm. Internetowa sprzedaż nie ogranicza się przecież do danego województwa czy regionu, lecz całego kraju czy nawet świata. A konkurencja nie śpi. Skorzysta na każdej naszej potyczce.

 
Artykuł powstał dzięki portalowi Komentarze FB

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments