Banery reklamowe, obok internetowych form przekazu, to nadal jedne z powszechniejszych i najchętniej wybieranych materiałów reklamowych. Są nie tylko uniwersalne, ale też atrakcyjne cenowo i zapewniają dużą skuteczność . W jakich kampaniach reklamowych warto wybrać baner i gdzie należy go umieścić, aby odniósł pożądany efekt?
Baner reklamowy – podstawowe informacje
Baner to popularny nośnik reklamy wielkoformatowej. Jest on na tyle uniwersalny, że może być stosowany zarówno na zewnątrz – w zmiennych warunkach pogodowych – jak i w ramach kampanii informacyjnych realizowanych wewnątrz, np. biurach i powierzchniach handlowych.
Przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym, baner pozwala w szybki sposób dotrzeć z przekazem do dużej grupy odbiorców.
Drukarnie oferują wiele rodzajów banerów – możesz swobodnie dostosować rodzaj materiału, jego właściwości, sposób wykończenia oraz oczywiście format.
Oprócz klasycznych banerów bardzo modne są także materiały przepuszczające światło, banery zaciemniające, siatki mesh oraz banery odblaskowe – wszystko zależy od charakteru Twojej kampanii oraz miejsca, w którym planujesz umieścić reklamę. Więcej informacji o rodzajach banerów i ich właściwościach znajdziesz na https://wielkiformat.biz/banery-reklamowe
Kiedy warto użyć baneru reklamowego?
Banery reklamowe będą dobrym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na niedrogim i szybkim dotarciu do dużej grupy odbiorców, poruszających się w określonej lokalizacji. Są one doskonałym nośnikiem reklamy w ramach kampanii mobilnych – w każdej chwili możesz zdemontować baner i powiesić go w innym miejscu lub przechować do kolejnej kampanii sezonowej. Mnogość ich wersji pozwoli Ci zarówno zaprezentować przekaz w formie przydrożnego billboardu, pokryć ścianki promocyjno-informacyjne, przyozdobić witryny sklepowe i przestrzenie biurowe. Jeśli zależy Ci na skutecznej mobilnej reklamie, którą możesz wielokrotnie wykorzystać, do gustu przypadną Ci także banery w postaci flag i roll-upów.
Z racji swoich właściwości banery reklamowe na pewno sprawdzą się idealnie w kampaniach outdoorowych. Wysoka trwałość i odporność na zmienne warunki pogodowe zapewnia czytelną i atrakcyjną wizualnie reklamę przez długi czas. Różnorodność formatów, kolorów i materiałów oferowanych przez drukarnie internetowe sprawia, że każdy przedsiębiorca może zlecić i otrzymać skuteczną, atrakcyjną wizualnie reklamę – czy to na wieżowiec, budynek, stelaż czy czy event realizowany wewnątrz budynku.
Gdzie umieszczać banery reklamowe?
Miejsce, w którym zamierzasz wyeksponować baner jest tak samo istotne jak hasło, grafika czy jakość druku baneru reklamowego. Banery najczęściej umieszczane są:
- na własnej posesji – jest to najprostsza opcja. Jeśli prowadzisz działalność na swojej posesji obowiązkowo musisz wyposażyć się w baner, który upewni klientów, że trafili we właściwe miejsce (i zwróci uwagę osób, które jeszcze nie planowały wizyty u Ciebie!),
- na cudzym terenie – ten wariant wiąże się z pozwoleniem i opłatą. Wybór strategicznego miejsca, w którym Twoją reklamę zobaczy grupa docelowa, może jednak znacząco napędzić ruch w Twoim biznesie,
- przy trasach, drogach, ulicach- banery umiejscowienie przy ruchliwych trasach oraz ulicach miasta to doskonała opcja. Zarówno przechodnie czekający na pasach jak i kierowcy w korkach i na światłach bezwiednie skanują otaczające ich komunikaty reklamowe,
- na fasadach budynków oraz płotach, ogrodzeniach i mostach – tutaj także wystarczy ustalić gdzie przemieszcza się grupa docelowa a następnie dowiedzieć się we właściwym urzędzie jakie warunki należy spełnić, aby móc legalnie reklamować się na terenie należącym do miasta,
- w centrach i galeriach handlowych – np. na szybach lokali najemców,
- w przestrzeniach wystawienniczych – np. wystawy, eventy konkursowe.
Baner reklamowy to uniwersalna forma reklamy, która – wydrukowana w dobrej jakości i zaprezentowana we właściwym miejscu – skutecznie zwiększy ilość Twoich klientów!