Za co kochamy promocje?

Za co kochamy promocje?

Artykuł Miesiąca

Uwielbiamy promocje. Najbardziej podobają nam się zniżki na produkty oraz usługi. Za to coraz rzadziej bierzemy udział w konkursach i sklepowych degustacjach różnych artykułów. Od wielu lat kochamy promocje i bierzemy w nich czynny udział. Jedyne, co uległo zmianie w porównaniu z ubiegłymi latami to nasz stosunek do wielu form promocji. Wynika to oczywiście z naszej rosnącej świadomości konsumenckiej. Należy tu zaznaczyć, że zawsze jesteśmy zainteresowani obniżkami, jednak potrzebujemy o wiele silniejszego impulsu niż kiedyś, by się zaangażować. Dzieje się tak głównie w sytuacjach, gdy korzyści dla nas nie są przedstawione w sposób pewny i jednoznaczny.

Racjonalne korzystanie ze zniżek

Konsumenci nie korzystają już tak często jak kiedyś z promocji, dzięki którym mają szansę otrzymać coś zupełnie za darmo. Wynika to przede wszystkim z prostego faktu: spora grupa klientów stara się nie podejmować decyzji zakupowych pod wpływem chwili, nie ulega emocjom i woli zastanowić się nad tym, czy dany produkt jest im faktycznie potrzebny. Coraz częściej korzystamy z takich rozwiązań, jak aplikacja cashback. Dzięki temu możemy otrzymać zwrot wydanych przez nas pieniędzy, u wybranych partnerów programu. Coraz rzadziej Polacy biorą też udział w promocjach związanych bezpośrednio z akcjami charytatywnymi.

Źródła wiedzy o promocjach

Tutaj bez zaskoczenia. Z jakich mediów korzystamy najczęściej, by dowiedzieć się o interesujących nas akcjach? Są to przede wszystkim marketowe gazetki reklamowe. Bardzo często również źródłem wiedzy o bieżących promocjach pozostają informacje, które można znaleźć na bieżąco w sklepie. Polacy coraz częściej zdają sobie sprawę z pułapek i meandrów promocji, dochodząc do słusznych wniosków, że nie każda oferta po prostu im się opłaca. Przestają kupować produkty, tylko dlatego, że są tanie, albo z powodu bliskiej daty przydatności do spożycia.

Negatywne doświadczenia z akcjami promocyjnymi

Co nam się nie podoba w akcjach promocyjnych? Nasze negatywne doświadczenie wiąże się przede wszystkim z trikami stosowanymi przez sklepy, takie jak np. sztuczne zawyżenie ceny towaru tuż przed startem faktycznej promocji, objęcie promocjami produktów po terminie spożycia lub wadliwych, zagmatwane zasady oraz nieprzestrzeganie ich przez samych organizatorów promocji. Przez wiele lat promocje jako takie zdążyły się opatrzyć Polakom, stały się chlebem powszednim marketingu. Przez tyle lat poznaliśmy ich zalety, ale również mnóstwo wad oraz nieścisłości. Coraz trudniej trafić w gusta wymagającego konsumenta, który nie da się tak łatwo zaskoczyć. Wymaga to dużo wysiłku i wiedzy na temat oczekiwań klientów. Promocje oczywiście nadal działają, ale Polacy nastawieni są raczej na błyskawiczną korzyść. Stąd też nadal najlepiej działają obniżki cen towarów, gdyż jest to forma, która w sposób bezpośredni i jednoznaczny przemawia do polskiego portfela.

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments