Spis Treści
Zmiany w reklamach na Linkedinie
Social Media to potężne narzędzie marketingowe i sprzedażowe, głównie dzięki posiadaniu przez portale rozbudowanych systemów reklamowych. Umożliwiają one dokładne sprecyzowanie i docieranie do użytkowników, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani naszym produktem. Nie tylko Facebook daje takie możliwości, także Linkedin ciągle udoskonala swój system, aby jak najcelniej docierać z reklamami do odbiorców.
Dotychczasowe formaty reklamowe na Linkedinie
Do niedawna Linkedin oferował nam cztery formy reklamy:
- sponsorowana treść, czyli teksty, grafiki, firmy i karuzele, które wyświetlają się w news feedzie, pomiędzy postami użytkowników. Dotyczy to zarówno postów już opublikowanych w aktualizacjach profilu, jak i dark postów.
- Reklama tekstowa, która wyświetla się jako wąski pasek powyżej news feed’u lub z prawej strony w boksach. Dodatkowo widoczne są tylko w przeglądarkach na komputerze, a przez ich mały rozmiar są słabo widoczne.
- Sponsorowane wiadomości InMail, a dokładniej wiadomości przesyłane na skrzynkę odbiorczą użytkowników, którzy są w naszej grupie docelowej.
- Reklamy dynamiczne, które wykorzystują dane z profili użytkowników, aby odpowiednio dostosować reklamę.
Tworzenie kampanii w zależności od celu
Ostatnio nastąpiła mała zmiana w Menadżerze kampanii, została wprowadzona usługa tworzenia kampanii w zależności od celu. Mamy możliwość ustawienia reklamy, wybierając jeden z czterech celów:
- Wizyty w witrynie, czyli przekierowanie na stronę firmową lub każdą inną stronę docelową,
- Zainteresowanie- przeznaczone jest dla zwiększenia reakcji pod postami lub zwiększenie liczby osób obserwujących stronę,
- Pozyskiwanie klientów, czyli nic innego jak generowanie leadów,
- Wyświetlenia wideo, czyli promowanie zamieszczonego wideo.
Przy czym Campaign Manager Linkedina sam dostosowuje kreację do kampanii w oparciu o wybrany cel, co w praktyce oznacza dostępność tylko tych formatów i narzędzi, które rzeczywiście pozwolą na realizację wybranego celu.
Linkedin na tym nie poprzestaje, w przyszłości mają zostać dodane dwa kolejne cele: świadomość marki, które będzie działać w sposób generujący jak największy zasięg reklamy oraz konwersje witryny, czyli podjęcie konkretnego działania przez użytkowników (np. zarejestrowanie się w witrynie).
Targetowanie reklam
Linkedin daje możliwość targetowania bardzo biznesowego, co oznacza, że oprócz płci, wieku czy lokalizacji, jest możliwość wskazania nazwy firmy, w której pracuje dany użytkownik, wielkości firmy, stanowiska i branży. Dodatkowo można wskazać umiejętności danych osób, a także docierać do konkretnych grup dyskusyjnych.
Linkedin ze względu na swoją specyfikę pozwala na pozyskiwanie wartościowego, głównie biznesowego klienta. Portal nastawiony jest na merytoryczne treści i budowanie biznesowych relacji. Mimo faktu, że reklamy są zdecydowanie droższe w porównaniu do Facebooka, to warto się zastanowić czy kampania w tym portalu nie dostarczy bardziej wartościowych odbiorców.